Tangentbordsträning
Hej, är det någon som känner till något bra träningsprogram som man kan ladda ner gratis. Tacksam för tips

Nu förstår jag inte, är det något program som man ska träna upp snabbheten i fingrarna eller?

Tangentbordsträning?????

Jag brukar träna mig i att komma ihåg alla kortkommandon i Photoshop, är det du menar?
Hälsningar
Robert
Mvh // Johan

#4, använder du det själv? Finns det något program som tar tid på hur många nedslag i minuten man har?
Hälsningar
Robert
Om jag förstår det rätt är du ute efter ett program där du kan lära dig skriva med alla fingrar och inte använda "pekfingervalsen". tyvärr kan jag inte hjälpa dig såtillvida det inte finns några övningsböcker på biblioteket eller liknande. Själv kan jag inte skriva om jag sitter och tittar på tangenterna. Kan ju bero på att jag är läkarsekreterare. Grunderna är i alla fall vänster lillfinger på tangent A sedan de följande fingrarna SDF. Högra handens lillfinger på Ö, resterande LKJ av de andra, tummarna på mellanslagstangenten. Ett tips. Ta ett kort av ditt eget tangentbord och printa ut, häng upp bredvid datorn, dela av mellan 6-7, T-Y, G-H och B-N, sedan kan du träna själv.
#5: Nej. Skriver inte korrekt, men snabbt.
Jag flyttar händerna rätt flitigt över tangentbordet. Tittar aldrig på tangenterna. Jag skriver även ganska hårt, så det brukar låta rätt mycket när man väl kommer igång.
Mvh // Johan
När jag pluggade skrev jag alfabetet på 4-5 sekunder, i rätt ordning. Dock skall man väl säga att det var på det motoriska minnet, man tänker inte så mycket utan lär sig rytmen för alfabetet.
Skriver nästan helt korrekt fortfarande, och kollar aldrig på tangentbordet (om jag inte skall åt några specieltecken förståss). Fördelen med att ha jobbat med datorer och programmering :)
mvh Martin

Hjälp! Visst jag kanske skriver snabbt men inte så snabbt!
//Pontus Lamberg