Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1047 ggr
[daytona]
0

Naturfoton-kritik tack.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit ute och fotograferat lite nytt här, och fick ihop 3 bilder jag själv tycker om
Skulle tacksamt ta emot kritik och tips, och vad Ni tycker!

Börjar med en bild jag tog från vår altan häromdan.
#1 regnbåge 

brännvidd 58mm
F/4.4
1/80
iso-200

Ska tillägga att jag bara beskurit bilderna.

[daytona]
0

Bild #2 solen går upp, kanske mörk, men jag gillar den av någon anledning….

40mm
F/11
1/4000
iso 100

[daytona]
0

sista bilden #3
också en vy från altanen, ett väldigt mystiskt ljus var det efter lite regn….

79mm
F/4,7
1/80
iso 100

Varsågoda ge mig kritik!! Cool Eller beröm om ni så vill Flört

Carolalover
0

Härliga bilder :)
nybörjade som jag är kan jag kanske inte ge dig det du är ute efter men jag ska försöka.

#0 Gillar regnbågen som gör bilden mer intressant. Jag skulle beskurit bort det mörka längst ner eftersom det stjäl uppmärksamhet från de annars lite matta färgerna. Tyvärr går detta diagonalt över bilden och gör att en hel del försvinner om detta tas bort.

#1 Gillar reflektionen väldigt mycket. Jag skulle beskurit bilden till stående format :)

#2 Gillas! Kanske aaaningen mörk längst ner men det kan vara min skärm som spökar…

Bra jobbat! :D

[daytona]
0

tack, jag är åxå nybörjare så…all kritik är välkommen!!! ung som gammal, nybörjare eller erfaren…

det mörka på bilderna 1 o 3 tyckte jag just var så häftigt, för det såg verkligen så ut! Helt otroliga skillnader mellan ljust o den mörka skuggan som var över himlen den dagen.

2an hade jag åxå en lika som ett stående foto men gillade den här bättre, men ska testa just den här bilden i stående….

[daytona]
0

så vart den lite snabbt omgjord.

Carolalover
0

Jag tycker #5 blev bättre! Men det är bara min åsikt…

[daytona]
0

som sagt alla åsikter är välkomna!! o det kan ju hjälpa en annan att "lära sig" se bilderna på ett annat sätt…

ingen mer som har konstruktiv kritik att ge???

[daytona]
0

putt

[daytona]
0

puttar upp igen för lite fler kommentarer…Oskyldig

Fotorika
0

Tycker om 2:an, men både 1an och 3an är för lila.. Enligt mig :P

Annars jätte fina =)

[daytona]
0

#10 som jag skrev lägre upp i tråden, så när jag fotade så var det ett väldigt mystiskt ljus över hela området här, det var nästan lila akigt, det var därför jag tog dom 2 fotona, det är verkligheten….o effekten av det med skuggan som låg över tyckte jag var rätt häftigt!

Sara87
0

Gillar verkligen #1, den blev dock bättre i #5 :) Läckert!

Sissi
0

Kanon fina bilder!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Minikoch
0

TJA!!

1#   du ska nog hålla nere ISO talet (tex 64-100)   detaljerna blir bara bätttre i skogs området där det e mörkt med ett högt iso-tal.    och det e nog inte skogen du vill alla ska kolla på  :)Men annars fin..   

2# blev mycke bättre när du hade beskärt bilden..

3# du ska nog beskära bilden lite ,  ta bort den mörka nedre delen.    och ett tips som du kan använda i framtiden är att vänta tills himmeln fått lite fina moln,,  bilden blir mycke trevligare med en trevlig himmel  

:)

[daytona]
0

ok tack för tipsen!

om #3 (& #1) att det var just i det ögonblicket allt såg ut som det gör på bilden…kontrasten mellan den mörka skuggan som låg där o det ljusa, ville inte skära bort den skarpa linje som var där, utan ville man skulle se hur det såg ut.
annars håller jag med om att bilderna är mörka o tråkiga utan lite moln. Flört 

den här jag tog en dag när det var lite lurigt väder.

manpan
0

jättefina bilder måste jag säga.

Fotorika
0

#11 Det såg jag inte, ursäkta. Det ändrade plötsligt min åsikt om saken, tar tillbaka det jag sagt. Otroligt häftiga isåfall.. Hade velat varit där och sett det på riktigt! :) Skuggan på 1 och 3 ser lite skrämmande ut, som typ ett stort rymdskepp eller nåt.. Hehe låter fantasin flöda, riktigt coolt!

Kram / Erika

[daytona]
0

#17 det är lugnt! Visst ser det häftigt ut när man ser det på ett helt annat sätt…  Cool 
Kram tbx// marie

kristinah
0

Jag tyckte dina bilder var fina alla tre. Jag är inte så mycket för att redigera bilderna brukar bara förbättra skärpan på dom och kanske beskära dem, sen gör jag inget mer men det kanske beror på att jag har inte lärt mig ngt fotoredigeringsprogram. Har väl inte tid och tålamod.

Sarah
0

Håller med kritiken ovan, ofta blir det lite dumt då man fotar från skugga till sol och det är med skuggiga partier i bilden.