Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 555 ggr
Horsegirl
0

Början på en hemsida

SallyB
0

Jag tycker att första intrycket var trevligt och välkomnande :)

Eftersom jag inte är någon expert på hemsidor, så ger jag lite input utifrån "textskrivande" istället.

Här kommer då lite kritik på din text (mitt kursiverat):

Jag kanske ska börja med en liten presentation av mig själv. Tycker alltid att det är svårt, men jag ska försöka. (Jag skulle stryka hela de två första meningarna, intrycket som de ger är "osäkert/ursäktande" gnm att du använder 'kanske' 'liten' och 'försöka') Mitt namn är som du kanske redan läst Linda Lundquist. Och jag är 14 år. (Ta bort understruken text. Förutom i skönlitteratur, så börjar man helst inte meningar med 'och' eller 'men' - så använd 'och' som det är tänkt, dvs som ett bindeord). Just nu går jag i grundskola (8:an) och vet inte riktigt vad jag ska gå för vidare kurs senare. (Jag tycker att du ska använda bestämd form i ordet grundskola (dvs grundskolan. Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med kurs, men det har kanske att göra med att det var ett tag sedan jag gick i grundskolan, så det kanske du kan utesluta eller utveckla?) På terminerna så rider jag en gång i veckan och spelar klarinett två gånger. En gång i orkester och en vanlig lektion. (Stryk sista meningen eller sätt den som parentes eller efter 'kommatecken' ihop med föregående mening)

Största delen av min fritid (lov och så) går åt till att fotografera. ('och så' låter väl mycket talspråk - försök skriva om på ett annat sätt) Sen ungefär ett halvår tillbaka har jag velat bli djur- och naturfotograf. (Jag kanske skulle börja stycket med den föregående meningen). Du får bedömma själv hur duktig du tycker jag är. Men jag har fått mycket bra kritik på några av mina bilder av duktiga fotografer/amatörer. (Ooops - kom ihåg 'men'…;) )

Denna sida hade jag tänkt som en sida där folk kan ta del utav mina bilder och jättegärna kritisera dom i gästboken eller så. (ordet 'sida' nr två kanske du kan byta till plats eller annan synonym. 'Utav' är lite väl mycket talspråk i min smak. Sedan kan du hellre skriva, tycker jag då, att du gärna ser (vill ha) konstruktiv kritik på dina bilder. Återigen talspråk: 'eller så' som drar ner seriositeten enligt min uppfattning) Så välkommen hit och hoppas att du kommer att trivas. Kom bara ihåg att alla bilder på sidan är tagna av mig och absolut strängt COPYRIGHT. (Trevlig avslutning förutom att det klingar lite svengelskt i det sista 'strängt copyright' :) kanske du kan skriva det på ett annorlunda sätt)

Jag har lite tankar om själva layoten också, men jag återkommer så småningom om det.

bjorsa
0

Tycker sidan ser bra ut så fortsätt att fylla på med bilder .

mvh/bjorsa

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ser mycket bra ut. Lägg gärna upp en länk till FotoiFokus. Du kan använda bifogat logga. Säg till om du vill att FotoiFokus ska länka till din sida.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

#1 Tack så jättemycket för tipset. Vad tycker du om detta kanske:

Mitt namn är Linda Lundquist - och jag är 14 år. Just nu går jag i grundskolan (8:an) och vet inte riktigt vad jag ska välja för linje till gymnasiet. På terminerna så rider jag en gång i veckan och spelar klarinett två gånger, (en gång i orkester och en vanlig lektion).

Sen ungefär ett halvår tillbaka har jag velat bli djur- och naturfotograf. Största delen av min fritid (under loven mm.) går nämligen åt till att fotografera. Du får själv bedöma hur duktig du tycker jag är. Vissa bilder har jag fått väldigt god kritik på. Skriv gärna själv vad du tycker om mina bilder i gästboken. Jag ser hemskt gärna att du tycker till om mina bilder.

Denna sida hade jag tänkt som ett ställe där folk på nätet kan ta del av mina bilder. Så välkommen hit och hoppas att du kommer att trivas. Kom bara ihåg att alla bilder på sidan är tagna av mig och alltså inte bilder som du får kopiera utan lov.

#2 Tack så mycket. Japp nu ska jag väl börja fylla på med bilder.

#3 Tackar. Ja visst ska jag göra det, och jag vill jättegärna att fotoifokus länkar till mig :) (ska jag göra en logga?)

Robert
0

#4, jag lägger upp dig som fotograf bland länkar. Det jag vill ha med är för och efternamn för att kunna vara med där.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

#5 Jag hater Linda Lundquist

CarlS
0

#6   Vi vill också länka till dig på vår Sverigeportal:
http://www.sverigesurfen.com

Vi har en liten kategori om hästar här:
http://www.sverigesurfen.com/hast.htm

//CarlS

Horsegirl
0

#7 Varsågod :D (får man fråga varför?)

Robert
0

#8, det är bra att länka till andra sajter från sin hemsida, det ökar din rankning på sökmotrerna. Det är därför CarlS erbjuder dig en länkning.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

#9 Jo jag förstår att det blir lättare för folk att hitta min sida. Men var det verkligen för att vara snäll :P Jag är djurpt tacksam i alla fall :D

CarlS
0

#10 Sverigesurfen är ju en webbkatalog med syfte att lägga upp bra och intressanta länkar till olika hemsidor som våra besökare kan ta del av. Vi tycker din är intressant…Och vi är såååå snälla! Glad
Lägger in den under veckan som kommer…

Carl & David

CarlS
0

#9 Vill du att vi ska länka till dig också Robert? Du har kanske en banner?

//CarlS

Horsegirl
0

#12 Jaha okej jag förstår. Det är så att jag har gjort om min sida. Hoppas du läser detta också Robert. Nya adressen är: http://www.freewebs.com/lindaphotography/ Och jag gör gärna en banner CarlS om jag får?

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12, det vore väldigt snällt om du vill det. Bifogat en banner för att användas om man vill länka till min hemsida, www.roberthammar.com

Mina kontaktuppgifter är:

Robert Hammar
Sändebudsvägen 7 A 15
01520 Vanda
Finland

Mobil: +358 440 660810

studio@roberthammar.com eller

robert@ifokus.se

Hälsningar

Robert

CarlS
0

#14 Fixar det också då under nästa vecka Robert! Trevligt att du vill synas på vår portal.

//CarlS

Robert
0

#15, tack!

Robert

SallyB
0

Nya sidan är jättefin, verkligen :)

CarlS
0

#13 Javisst, det går fint! Hör av dig när den är färdig..

//CarlS

Horsegirl
0

#17,18 Tack :) Färdig blir den väl aldrig, men jag meddelar här när nya bilder läggs in. Skriv gärna en kommentar och ett gästboksinläg g: )