Min kamera har gått sönder...
Jag har en kamera, (en Canon EOS 350D) och jag hade tagit ur minneskortet tidigare idag för att lägga in bilderna i datorn.
När jag sedan skulle sätta tillbaks minneskortet i kameran så vet jag inte riktigt vad som hände, men kortet fastnade på nåt konstigt sätt. Fick knappt ur det, men tillslut gick det iaf.
Då upptäckte jag att en av "piggarna" inne i kameran, där minneskortet sitter, hade blivit böjd.
Jag rättade till den så att den blev rak igen och satte sedan dit minneskortet. Men kameran startar inte, utan den varnar bara för att jag inte har något minneskort i :/
Jag tog iaf ur minneskortet igen, och då såg jag att två av de andra "piggarna" hade dragits upp en bit. Och senare ramlade en av dem ur kameran. :(
Så jag antar att jag måste lämna in kameran på lagning nu.
Men vad kan det kosta att laga ett sådant fel?
Är knappast den rikaste i världen om man säger så…
Är tacksam för svar!!!
Vad jobbig situation
Tyvärr har jag ingen aning om vad reparation kostar:/
Var med om liknande med min digitalkamera. Skulle sätta i minneskortet, och nåt hände så 3 piggar på minneskortet på nåt sätt gick av och fastnade i minneskortintaget. Detta minneskort fungerade inte mer. Själva minneskortintaget fungerar inte som det ska, när man trycker in kortet ska det ta emot lite, och man ska fortsätta trycka in det tills det fastnar. Sedan när man ska ta ut det ska det bara vara att trycka in det en liten bit sen ploppar det ut. Detta fungerar inte mer, det är bara att trycka in kortet utan att nåt tar emot, och när man ska ta ur det får man pilla med nål eller nåt liknande. Därför använder jag nu usb-kabeln. Tror jag ska lämna in kameran på lagning, om jag hittar den. Har inte använt den på ett par månader nu. Använder mammas kamera som är bättre än min…
Hoppas det löser sig med din kamera!
#0 är din kamera försäkrad?
Kanske det går på försäkringen? Vet inte men kan nog göra det.
Annars vet jag inte, du får nog ringa till Canon eller din återförsäljare och fråga hur mycket det skulle kosta i såfall..
Lycka till hoppas det ordnar sig för dig. :)