Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2065 ggr
beem
0

Internminnet fullt

Jag har en Sony DSC W 50----digital kompaktkamera.

Har minneskort (eller vad det nu kallas) i kameran på 1GB. Jag får upp att internminnet är fullt och då går det inte ta fler bilder.

Det händer när jag har max 10 foton  på minneskortet. Kameran är ca 2 år och som jag förstår lämnar foton spår i minnet som man ska ta bort-formatera.

Men hur tömmer man internminnet ? Någon som har ett bra tips var jag ska leta.

Jag har sökt i användarhandboken och där står det…..tryck på pilen upp så kommer en text….det gör det inte alltsåSkrattande

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
0

Din kamera har 32 MB internminne som rymmer drygt femton bilder om du har ställt den på högsta kvalitet. Det verkar som om du fotograferar på internminnet, som du bara kan tömma med sladd mellan kameran och datorn.

Möjligen måste man själv ställa in den till att använda minneskortet? Det finns i så fall bland menyerna i kamerans setup. Det kan också vara så att det är smuts på kontakterna på minneskortet så att kameran helt enkelt inte känner av det. Det kan så klart också vara fel på ditt minneskort som gör att kameran använder internminnet i stället.

Läs igenom bruksanvisningen och se om du kan hitta lösningen på problemet där. Om du ska formatera internminnet så ska du först ta ur minneskortet, då ska du få upp alternativet att formatera internminnet.

beem
0

Jag tömmer alltid kameran direkt till datorn. När jag kopplat in sladden för tömning och till USB kommer texten "memory stick" upp i kameran.

Jag för över alla bilder och har  kryssat t för att bilderna ska tas bort från kameran efter tömning.

Enl instruktionsboken tömmer man internminnet genom att trycka på pil upp. Dp ska en text komma….det gör det inte.

Någon kanske har ett tips hur jag ska göra.

mjioo
0

#2 om du läser #1 lite norgrannare så kan du även läsa att du ska ta ut minneskortet när du tömmer interminnet.

beem
0

Cool