Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 531 ggr
atilla
0

Naturbild. kommentera gärna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Otroligt spännande att få alla kommentarer. Lägger därför ut ytterligare en bild. Den är inte på något sätt märkvärdig, men jag har själv fastnat för den, av någon anledning. Fortsätt gärna att kommentera, bra och dåligt. Förslag på förbättringar. Jag tar till mig som en svamp! :-)

Bilden föresten… En augustimorgon vid Helgasjön i Växjö.

Robert
0

Helgsjön ser ut att rinna ut till höger, du skulle kunna ha strandkanten till att börja från vänster kant i bild.

Hälsningar

Robert

atilla
0

Ska prova detta. Du sade "till att börja med…"?

Martin
0

Edit: Glöm nedanstående. Jag fick för mig att det var Helgasjön som låg vid Campus, det var ju Trummen. Men om du läser nedan så får du iaf förslag på bra liknande bilder, fast vid Trummen. Cool

atilla: Är det taget strax nedanför campus (campus i ryggen så att säga) Fina vyer där, tycker det är synd att jag inte hade bättre kamera än jag hade under de två åren jag pluggade där. Får väl åka upp en helg och kompensera det - framför allt nu när det börjar bli höst. Otroligt fina miljöer där uppe! Skall se om jag lyckas få över lite bilder från min förra dator en dag, då kanske jag kan posta lite Växjöbilder.

Fin bild för övrigt! Om du går rakt ner från slottet sett, där är ett vindskydd och grillplats (en gångstig som går ner från vändzonen utanför slottet) så har du en pontonbrygga. Fin miljö sena kvällar och tidiga morgnar! Följer du sen (från vindskyddet så att säga) stigen åt vänster (tänk dig att du skall runda slottet) så kommer du ut på en udde. Där har du också fina möjligheter till morgon/kvällbilder över hela  Trummen.

mvh Martin

atilla
0

Tack för tipset marnyman. Återkommer med bilder härifrån. Bilden är tagen ute på Hissö, längst ut på änden. Har du inte varit fär så prova. Bokskog. Grymt på hösten.

Martin
0

#4 Bor i Malmö nuförtiden, så det är mycket man vill hinna med om jag skall dit upp igen. Vi cyklade ut till Helgasjön från Campus ett par gånger, otroligt fin natur där ute som sagt. Överlag gillade jag Växjö med omgivningar väldigt mycket, just för den lite annorlunda naturen jämfört med Malmö. Och dessutom, så har ni ju vinter mer än bemärkelsen 1 cm snö 5 dagar om året och regnblask resten (den vintern vi i Malmö är vana vid)!

mvh Martin