Kritik på diverse bilder önskas!
Har varit ute och fotat i helgen och skulle vilja ha kritik på dessa bilder. Det är blandade motiv, någon blomma, lite fåglar och en humla… Konstruktiv kritik önskas! jag vill kunna utvecklas i mitt fotande.
Mvh Jessica

bild nr 2 tyckte jag väldigt mycket om :)

Tack så mycket :)

Humlan tycker jag var speciell. Och rolig på nåt sätt. Jättefin. Och en strålande komposition.

Tack :) En av mina favoriter också så det är kul att den gillas…
Härliga, fåglarna på rad tycker jag va himla charmig. Hummel-bilden va annorlunda å mkt fin. Alla bilderna har bra skärpa å komposition enligt mej :)
Min blick dras tyvärr till loggan , annars fina bilder !!

#9 tack så mycket :)
#10 ursäkta loggan, bilderna är från hemsidan då de redan är förminskade så jag orkade inte ta bort den.
Tackar :)
Tycker bilderna var väldigt fina! Älskar bild 1 & 3. riktigt fina.
Hummlan tycker jag var cool just för att den är i luftrn och inte sitter på blomman, snyggt fångat! :)
Det var fina bilder humlan var en favorit. Dom kan ju vara lite svåra att fånga på blild.

#12 Tack så mycket :)
#13 Tackar :)
jo, de små rackarna vill ju inte sitta stilla :P

någon mer som har något att säga?
Riktigt härliga bilder!

Men josses sa duktig du ar! Beratta lite hur du gor! Vad anvander du for utrustning? Hur lange sitter du o vantar pa att ratt tillfalle uppenbarar sig?? Verkligen kul att se sadan har kvalite p bilder!

#16 Tack :)
#17 Tack så mycket! =)
Jag använder mig av en kompaktkamera; Fujifilm Finepix s6500fd
Dessa bilder är tagna under två dagar. Jag satt på vår altan och väntade… Det blev nog ca 500 bilder sammanlagt men bara ett fåtal som var värda att behålla. Varken humlorna eller fåglarna ville sitta stilla. Jag använder mig inte av flerbildsfotografering utan jag sitter och väntar på rätt tillfälle och trycker av en enda gång och hoppas att det blir bra =)
Än en gång; tack för den fina kommentaren =)

Mycket bra skärpa på bilderna och fina färger. Bilden med humlan innehåller både en fin blomma och en fin humla. Vilken ska man titta på? När det gäller fåglarna så tycker jag bäst om bilden med en fågel på. Sista blomman skulle ev vinna på att bekäras lite upptill. Testa i ett bildbehandlingsprogram och se vad du tycker. Tycker bilderna är jättefina som sagt och motiven är ju inte helt lätta att fota heller eftersom de rör sig. Kul att man kan ta så bra kort med en kompaktkamera.

Tack så mycket :)
Jag har endast beskurit och dragit i lite kontraster på samtliga bilder… funderade inte ens på att ha en tajtare beskärning på blomman men ska nog prova… tack!
hejsan
tycker bilden på grå sparven kan bli mycket bra om man såg lite mindre av plankan och fågeln gärna i centrum..du har ett mycket bra bild blick
MVH//Flasch

humlan var riktgit bra en sån har jag försökt få hela sommaren men inte lyckats…..grattis
Hej!
Jag tycker att det var jätte fina bilder!

#21 tack för kommentaren. ang. gråsparven kan jag hålla med dig om träet. Ska prova beskära bort lite mer av det. men ang. kompositionen gillar jag inte riktigt när föremålen är placerade i mitten men tack ändå!
#22 tack :) jo det tog ett antal bilder innan jag fick en skarp, de vill ju inte sitta stille ;P
#23 tack! :)
Fantastiska bilder, tycker jag. Jättefina allihopa, men jag tror att jag gillar bilden med humlan mest.

Tack så mycket =)
Kanonbilder. Humlan blev min favorit direkt. En sån bild som man själv vill ha turen att få fota. Som någon sa, du har bildblick.

Tack så mycket, uppskattas verkligen =)
Jättefina, tycker dock bild 2 känns kornig - lite för mycket skärpa? (om du har lagt till i efterhand)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tack :)
ingen skärpa har lagts till… men det var väldigt stark sol, kan det bero på det?
#30 Hrm, okej ;) Ja, det kan det nog. Vet faktiskt inte så säkert just på den punkten ^^,
Mvh Felicia

haha inte jag heller faktiskt =) har inte gjort ngt med den, så mycket vet jag…men jag har fler liknande bilder och alla ser lite överskärpta ut, så det är troligen det skarpa ljuset…
#32 Ja ;) Eller sämre Upplösning på bilden? Fast det är väl samma på alla bilder iofs!? ^^,
Mvh Felicia

så kan det iofs också vara…hmm… jag vet inte… ;)