Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 384 ggr
petronellaa
0

System kamera!

Hejsan! Jag är dundersugen på att köpa en system kamera, men problemet är att jag inte har sparat ihop pengar till en system än =/Jag skulle bli så otroligt tacksam om ni gav några tips till mej som man kan tjäna pengar på. Förra året ramlade jag på cykeln och har fortfarande ärr på knäet och lite ovanför bröstet så om det syns om ett år så kommer jag förmodligen få pengar, och då har jag juh litegranna, men jag orkar inte vänta tills dess. Snälla ge mej tips! Tack på förhand! / Petronella

Fotorika
0

Hum.. Svår fråga. Jag antar att du inte har någon fast inkomst (ex jobb) så då antar jag också att du är ung. Jag vet precis vad du menar, att försöka få ihop pengar till min kamera var inte det lättaste, men låter man bara fantasin flöda så finns det massor av sätt att käna pengar på. Mina kompisar gick ex runt till alla grannar en Lördag och frågade om dem ville köpa nybakat bröd som skulle levereras på sön/morgon. Då fick dem ca 1000kr, på en dag. Annars kan man ju sälja jultidningar, "söka jobb" hos andra, typ gå ut med hundar, jobba i stallet, hjälpa föräldrarna hemma osv. Det finns hur mycket som helst, man kan sälja jultidningar ex… JAG är dock alldeles för feg för att knacka dörr eller så, men alla är ju inte som jag… Du kommer säkert på nåt!

Lycka till! <3

mjioo
0

tänk bara på att pengar inte är gratis :) dina föräldrar kan inte hjälpta till lite så du har en grund? kanske ett lån utav dem så du kan betala av med tex månadspeng och sen när du tjänar lite mer pengar? är svårt att ge tips när man inte vet hur gammal du är eftersom bästa sättet att få ihop pengar är att jobba..