Porträtt/modell -kritik

tycker att den oskarpa handen på första bilden stör lite och att båda bilderna är lite tajt beskurna, testa att få med lite mer runtom. jag gillar att de blåa i tyget tar fram det blåa i hennes ögon på bild nummer två.

haller med om handen och beskarningen. Kanns aven som om bilderna ar tagna hemma mot en vagg med en blixt och utan reflektor, vilket gor att de blir lite trakiga. Men det ar riktigt skarpa och klara bilder du fatt till, och en riktigt vacker modell! Poserna passar bra till hennes ansiktsform.
// Amanda

håller med #3
Försök använda softbox med en bakgrund, om du inte har det hemma så tillverka en enkelt med papper över blixten eller liknande. Som bakgrund använd lakan eller liknande. Samt testa att rikta några lampor så du får bort oönskade skuggor. Men annars var bilden bra men väldigt synd med skuggor och att ljuset var olika på div platser i modellens ansikte…
Keep up the god work!

Tack för er kritik. :) Lär mig av det.
Bilderna är fotade hemma, mot en vägg -ja, och platsen där hon är på har jag "byggt" ihopp med lampor och olika grejer. Lite amatörigt så där. Men nu vet jag lite mer vad jag ska tänka på och att jag måste införskaffa en softbox, sätta ett lakan i bakgrunden och sådant. :) Och det där med skuggorna vet jag inte riktigt hur jag ska göra vid fotograferingen för att få bort, får klura lite på det… :)
för att få bort skuggor i bakrunden kan du rikta ljusetmed något vitt eller lampor. man får testa sig fram så löser det sig :)

tycker inte om det där tyget,det stör i bilden

Vilka ogon pa nummer tva!