Vad kul att du fick den lilla filuren på bild.

Fin bild! :)

Så sööt :D ! Kul att du fick den på bild! Tycker alltid att när man väl träffar på en Ekorre på nära håll så har man aldrig kameran i beredskap xD

Mycket fin bild! bladen bakom ekorren lyser bara ganska starkt men annars mycket fin bild. :)

Jag tycker den första bilden är jättefin, med ekorrens nyfikna uttryck och den diagonala kompositionen med ljust bakom som verkligen får ekorren att stå fram emot bakgrunden.
Det jag inte tycker om är att ekorren är för mörk och att bilden har för stor färgmättnad. Om man använder "skuggor och högdagrar" i Photoshop och lättar det mörka en bra bit och dämpar det ljusa i grenarna och dessutom drar ner färgmättnaden blir bilden i mina ögon bättre.
så underbar!
Söta bilder, synd att första bilden är lite oskarp dock, väldigt kul är det däremot att du fått kontakt med korren :)

Nej Sara, det du uppfattar som oskärpa är något annat, som har med kontrast och toner att göra. Ekorren är skarp, den ligger inom skärpedjupet, även om skärpan skulle ha kunnat ligga något längre bort. Skärpan har ställts in på grenen som ekorren sitter på.
Jag har mixtrat lite med bilden för att ekorren ska synas bättre, men resultatet lär bli mycket bättre om man bearbetar råfilen och sedan om den ska postas här minskar den innan och gör skärpeförstärkning. Men den är ett förslag på hur man skulle kunna göra, även om jag kanske har överdrivit.
#10 Ok, hihi, jag vet inte riktigt hur man ser skillnad på sånt där, men jag uppfattade det som oskärpa, du verkar iaf ha förstått va jag menade :)
Jätte fina & söta. Den första är min favorit!