Solnedgång -Hård kritk :)

Eftersom bilden ligger i Hård kritik kommer kritiken vara ganska tuff.
För mig är den intetsägande. Blicken dras genast mot de två flygplansspåren istället för själva solnedgången.
En medioker himmel som inte tillför något, solnedgången är för liten och har för vanligt ljus för att vara spännande. Det finns heller inga detaljer i skuggorna. Himlen tar alltför stor plats.
Vad är det du vill med bilden? Visa en solnedgång eller himlen?

Lite som #1 säger, blicken dras mer till flygplansspåren istället för solnedgången. Du skulle nog sattsat mer på att rikta kameran mot solnedgången, för nu blir det som att du ville få med båda sakerna, flygplansspåren och solnedgången. Den blir rörigt…
Okej, tack :)
-' Rebecca Johansson
Som sagt, du har lagt dem i "Hård kritik".. Jag tycker inte bilderna säger mig något, den första tycker jag inte alls var särskilt speciell. Den andra gillar jag mer pga. ljuset, men förgrunden tar även här för mycket plats.

gilalr inte ngn av biidlerna spc mycket , dom e rätt tråkiga å titta på "/
Den första bilden är inte dålig alls. Den känns ganska platt men jag tror det kan bero på den dåliga upplösningen du har på det uppladdade fotot. Försök att ladda upp en högupplösnings bild.
Dom vita strimmorna efter planen ger en bra dimension till bilden. Med bättre Upplösning, lite ökning på mättnaden och kanske lite högre kontrast så tror jag bilden blir fin.
Mvh
Eddie
Jag gillar solnedgångsbilder men jag tyckte den första var liiiite tråkig. Den andra var bättre men jag upplevde den sned. Lite mysigt var det ju att det blev en liten punkt mellan grantopparna där solen fortfarande tittar fram.

tråkig

#9, inte så uttömmande kommentar till en bild som ligger under Hård Kritik
På vilket sätt är den tråkig? Vad är det som är tråkigt?
Vad kunde göras bättre?
#0, Ursäkta att jag hoppar in såhär men jag blir så trött när bilder som ligger under kritik-grupperna inte får konstruktiv kritik som är anledningen till att grupperna alls finns till stor del…..
Konstruktiv kritk är utvecklande kritik