z5 bilder Mandrakonian
Mandrakonian här kommer lite vanliga bilder från konica minolta dimage z5 här en av våra hundar i skogen och dom efterjusteringar jag gjort är om jag minns rätt att i paintshop pro finns de one step photofix och där brukar jag bara använda contrast och clarify och saturation så att bilden blir lite klarare och lite ökad färgmättnad men inte på alla bilder bara dom man tycker behövs å jag tror jag gjorde de på denna + att halsbandet är bortklonat men de har ju inget med kamerans fotografering att göra .
mvh/bjorsa

Bilderna är så bra som man kan förvänta sig av en minolta, jag är helt såld, ska köpa mig en likadant och hoppas komma i din klass när det gäller macro bilder :-) hur mycket mat ger du fluggorna per varje foto tagning??? :-)

När de gäller flugor så är de bra att se till att de finns lite sådana inne för då brukar nån av dom bli lite dålig så där så att man kan ta den i handen sen är de bara att sätta den på ett vitt papper å fota :-)
mvh/bjorsa

Fina bilder som vanligt bjorsa. Lite synd i #1 att det var spår i snön framför nosen, men det är ju lätt att klona bort. Jag har ju en Z1 och den har inte lika bra macromöjligheter. Storleken på kameran är i mitt tycke bra, lätt och behändig. Dessutom tycker jag att den är hyfsat bra att ta inomhusbilder utan blixt, som denna från ishotellet i Jukkasjärvi

#14 Tack,
Visst kan man klona bort spåren men inget jag tänkt på förens nu så dom får vara kvar :-)Jo den är ju behändig i storleken å ändå inte för liten så att fibblar med den som med mobilen :-)
Själv tycker jag den är lite knepig med ljuset dvs den vill ha en mkt ljus men de kan ju vara att jag inte tex ändrat isotalet men ibland med auto inomhus så tycker jag den är lite väl känslig men de e ju bara att köra med blixt eller slå på lite mer ljus .
mvh/bjorsa
#12 Läcker fågelbild! Kul fångat! Var ute och körde i jobbet idag (och har då aldrig kameran med) och såg en falk på väldigt nära avstånd, helt orädd trots att vi stannade med bilen. Så jäkla typiskt… :o/
mvh Martin

#16 De var ju typiskt men man kan ju inte ha kameran med sig överallt kanske den dyker igen ,jag missade oxå ett bra fototilfälle idag när jag avr ute med hunden då var de mäktiga moln å himlen var konstigt blå men kameran är utlånad till dottern fast bilden finns i huvudet men svårt att få den till datorn :-) men de kommer nya tillfällen .
mvh/bjorsa
#17 Sår är det Skall jobba imorgonkväll/natt också, sedan ledig 4-5 dagar. Då jäklar skall det fotograferas :o)
mvh Martin