Problem med logga
Hej
Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon photoshop-kunnig här kan hjälpa mig med!
Jag har skapat några loggor som jag hade tänkt använda på mina foton (hittade beskrivning på hur man gör här på foto ifokus) Alla är skapade i photoshop och sparade som penslar (som det stod här att man skulle spara dem som) Jag kan lägga in ett foto, markera den logga jag vill ha, ändra storlek/färg/opacitet och placera loggan på foto, MEN när jag sparar foto så följer loggan inte med (?!)
Jag har testat allt känns det som, sparat via "spara" "spara som" "spara för webben" Har testat att göra ett nytt lager där jag placerat loggan och sedan lägga ihop lagren och spara men det går ändå inte..
Finns det någon som har en aning om varför det inte fungerar? De jag har pratat med säger att de bara placerar loggan där de vill ha den och sen "sparar som"
Jag använder Photoshop Elements 4
Väldigt tacksam för svar!

Är du säker att du sparar till rätt mapp, och att du sen tittar på rätt version?
Har hänt mig att jag råkat spara alla nya versioner till fel mapp, och då blir det ju galet.
Kolla vilket lager du lägger den i… Jag gissar att det lagret du har loggan i hamnar längst bak…….. lägg den längst fram istället.
#1 Har testat nu att spara i samma mapp (misstänkte att jag sparat i en annan, har skilda mappar för orginal och redigerade foton) men det blev ingen skillnad… Loggan vill fortfarande inte följa med.
#2 Förstår inte riktigt hur du menar med lagret som är längst fram och längst bak, lagret som jag lägger loggan på ligger iaf alltid högst på listan.

Pröva oxå att slå ihop lagren innan du sparar.
#5 Lägger alltid ihop alla lager innan jag sparar så det kan inte vara det som krånglar…
#4 Då är ju frågan om det är det bakre eller främre lagret som är överst på listan…..