Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 582 ggr
Jennie104
0

Kamera pris

Hej, vet ni priset på följande kameror?

1. Nikon D40 + Objektiv
2. Nikon D60 + Objektiv
3. Nikon D80 + Objektiv

FridaSimonsson
0

vi fick ge ca 5000 för min D40 :)

CamillaS
0

#0 Det varierar väldigt mycket, det beror ju helt på vart du tänker köpa dom också. om du köper på internet kan det vara billigare än i en affär. men det är som sagt väldigt olika.
Har själv beställt Nikon D60 hos Elgiganten på internet för 4990:- Sen till kommer försäkringen och kanske ett minneskort, och väska till det.
Sen kan du ju köpa begagnat också..

Majsbecka
0

Rekomenderar www.prisjakt.nu

Martin
0

Det beror ju väldigt mycket på vilket objektiv vi pratar om.

Pratar vi om kitobjektiv (18-55 m) eller pratar vi ett fast teleobjketiv på 600mm med stabilisering?

mvh Martin

Jennie104
0

4# Spelar ingen roll faktiskt

Jennie104
0

Oj, jag hittade en D40 för 2900:- på prisjakt, Billigt!

Stormviskaren
0

jag köpte min D40 för 2900:- men sen köpte jag massa tillbehör så kom väl upp i en 5000:-

Martin
0

#4 Jo Jennie, det spelar mycket stor roll.

Ett kitobjektiv 18-55 får du ofta med kameran och det kostar kanske runt 1.700 kr (länk). Ett 600mm med bildstabilisering kostar till Canon 78.500 kr (länk)

På 600 mm objektivet är närgränsen dessutom 5,5 meter, så du kan inte vara närmare än så när du skall fotografera.

Ett tips, i all välmening Jennie, är att innan du lägger ut en massa pengar på en systemkamera så fundera lite på varför du vill ha just en systemkamera. Läs också lite om objektiv och hur kamera/objektiven fungerar, så finns det större chans att du blir nöjd med ditt val.

mvh /Martin

mvh Martin

Fotorika
0

#1 oj va mycket, fick ge 2990 för min ^^