Nikon Coolpix P80 - Bra start?
Är det en bra kamera att börja med? Jag är inte så erfaren än men har gått förbi "Digitalkamera stadiet" och vill gå vidare och lära mig mer!
Jag har hittat en kamera för ett väldigt bra pris och vill gärna ha den! Men jag vill veta om den verkligen är så bra som dom säger i butiken och att det inte är "säljsnack"!
"..men har gått förbi "Digitalkamera stadiet"" - Det där är ju en digital kompaktkamera.. :-)
Ja men inte exakt en "digitalkamera" Sa dom iaf i butiken…. :/
Digitalkamera är ett väldigt stort begrepp, alla kameror som är digitala går under namnet digitalkamera, helt enkelt. Sen finns det ju digital systemkamera och digital kompaktkamera. Jag tror den du vill köpa är en mer avancerad kopaktkamresort :-)
Men det verkar vara en mycket bra kamera att börja med!

Kolla på fotofirmorna Scandinavian Photo resp Cyberphoto. Tror de har testbilder och kanske även kommentarer om kameran på sina hemsidor. Om jag förstår dig rätt så är du på jakt efter en sk långzoom kamera, dvs en ganska avancerad kamera, med många inställningsmöjligheter och inte en "trycka på knappen"kamera . På en systemkamera kan man byta objektiv. Det kan man inte på en långzommare. Gillar du kameran och får ett bra pris på den så tycker jag absolut att du kan köpa den.
#4 Ja det var ju precis det jag ville ha! Inte en avancerad system kamera som jag kanske har sönder för att jag inte vet hur man använder den riktigt, men som ändå är rätt så avancerad!