Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 952 ggr
Wiizy
0

Tips på kamera?!

Jag ska köpa en ny digital kamera och skulle vilja veta en bra. - helst Många bra.

Just nu har jag en "Samsung S630" och jag tycker inte den är så bra alls. :S

den ska INTE vara stor, utan lätt o liten. :-)

brukar fotografera Djur & Natur allra mest, den ska kunna funka "lika bra" ute som inne. (tycker min kamera jag har nu funkar "bäst inne." eller hur man nu ska säga…)

Ajust det, den behöver inte gärna kosta 5.000 spänn heller… ;P *vilka krav jag har alltså…*

L1ll4n
0

puttar upp åt dig :)

L8sson
0

putt

(jag letar efter en också)

[Malin3033]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, en Canon Ixus av något slag? Har själv en Canon Ixus 60, finns nyare verationer nu, den är från -05. Mycket liten och bra kamera med lätta funktioner. Funkar lika bra inne som ute om man vet vad man håller på med.

Bifogar en bild jag fotat med den

[Malin3033]
0

Ett annat exempel:

[Malin3033]
0

Ett till, som du märker passar den både ute och inne. :)

L1ll4n
0

#3 - vad kostar den ?

Ellsa
0

Nikon D40 är ju bra, men det är en system. Fast endå digital ^^

Martin
0

Canon Powershot S5IS kanske? Jag har föregångaren, S3IS. Tycker den klarar de krav du ställer bra, och jag antar att S5.an är minst lika bra. 3.700 kr hos Cyberphoto, kostar S5:an.

mvh Martin

Martin
0

Tillägg: Bilderna i mitt fotoalbum är tagna med S3:an.

mvh Martin

[Malin3033]
0

#6 gick in på pricerunner, hittade dock inte min kamera Ixus 60, men hittade Canon Digital Ixus 70, nyare varetion av min kamera, den låg på ca: 1600-1800kr

idaho
0

Om du ska fota mer seriöst och vill ha bättre skärpa och så så skulle jag nog välja en Nikon D40 som är en digital systemkamera.

om du bara vill ha en ''vanlig'' kamera som skulle vara mer flexibel eller vad man säger så skulle jag kolla efter canon kameror eller samsung, då får du relativt bra bilder endå.

Jennie104
0

Jag har lärt mig om man kan fotografera så kan det bli väldigt bra bilder med Samsung S630

Bifogar en bild.

Jennie104
0

Den försämrades här på ifokus

Ellsa
0

#8 Jag tycker att den var väldigt dyr, du får en D50 för samma pris!

Idasnow
0

Jag har en canon digital IXUS 70 och den kostar ungefär 173 euro. Den fotar bra närbilder. Ja rekomenderar den! :) den har 7.1 maega pixel, 3x zoom lens, det finns mer fakta på canons hemsida www.canon.se ;) 

Hoppas du hittar en bra kamera åt dej! :)

Jesz
0

#12 vad är det på bilden ?

elleen
0

Som #15 har även jag en Canon digital IXUS 70 , och jag tycker den är superbra !

Rekomenderar den starkt .Glad

FeliciaS
0

Jag rekommenderar Canon PowerShot S5 IS (450 g) som kostar ca 2900 kr. En jättebra kamera med 8 megapixlar och 2,5 tum vridbar skärm! ;) Det finns även videoinspelning med ljud på den. Det finns dessutom möjlighet till manuella inställningar och brännvidden ligger på 36-432 mm (4x digital zoom/12x optisk). En bra kamera alltså, lanserades förra året. Steget före systemkamera, kan man väl säga ;)

Vill du ha någon som är ännu mindre och lättare är Canon PowerShot SX100 IS (266 g) med sina 8 megapixlar och möjlighet till videoinspelning ett bra val. Den kostar ca 2300 kr.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

#14 Men den säljs inte längre i butiker (?) och dessutom är den bra mycket äldre än S5IS. Man behöver dessutom objektiv till den… ;) Inte är den heller mindre och lättare än S5IS ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

L8sson
0

det kanske finns folk här som fotar mkt djur och natur =)??

vad rekomenderar ni då? ska köpa kamera i nu i sommar.

har just nu 2500 men man vet aldrig ifall de kommer mer.

noway
0

En nikon coolpix kanske,då får man ju gå en nikon coolpix kurs också, helt gratis :D