Foto iFokus

Foto

Etikettmjukvara
Läst 1352 ggr
pidde_kpn
0

Digital Photo Professional

Med Canon Eos digitala systemare levereras ett program som heter Digital Photo Professional. Är det något att ha eller bör det skrotas? Vilket bör jag ha istället?

crazygnome
0

bra fråga..jag använder mest för att den är hyffsat snabb att gå igenom bilderna med men du kan ju inte ändre så mycket….vitbalans o skärpa + nån till…allt annat gör jag i PS

[PeterWem]
0

Jag tycker det är kalas. Finns ju mycket att ändra. Det enda jag saknar är upplättning av skuggor. Sedan får bilderna heller ingen extrafil som ligger bredvid som det blir med photoshop.

Zpookey
0

Jag använder alltid Digital Photo Professional till att justera mina RAW-filer…..tycker att det är grymt kompetent och lättarbetat…och jag har fortfarande inte hittat något alternativ som jag tycker är bättre.

pidde_kpn
0

Tack för svaren

Robert
0

Rawkonverteringsprogrammen brukar fungera ungefär på samma sätt. Kan man använda ett program så lär man nog lätt kunna använda något annat. Jag har laddat upp några filmer på YouTube som kan komma till användning. Filmerna är om hur jag använder Camera RAW. Det är totalt 35 filmer, och jag laddar upp en film varje dag.

Hälsningar

Robert