Motiv?
Jag älskar det här med foto och hästar har varit min grej. Nu är det så att jag slutat med stallet och hästarna och därmed har mitt motiv och ambition försvunnit.
Min fråga är, hur kommer ni på vad ni ska fota? Jag har inget motiv längre, känner att jag behöver lite hjälp att komma igång, var börjar man?

Jadu, bra fråga den ställer jag mig ibland också. Jag tycker väldigt mycket om att fota natur. Jag och flickan brukar ta bilen eller cykeln och bara plocka med kamerorna och leta saker att fota. Ge dig ut i naturen är mitt tips och varför inte titta till andras bilder och söka idéer via det? det gör jag iaf.
Mvh:Mattias

Sitter man fast ordentligt kan man alltid ta uppgifter fran fotoskolorna och gora egna tolkningar :)
Har ar de teman som jag jobbat med under aret pa universitetet;
- Essence of a Place
- Still Life
- Culture in Context
- Portrait
- Self Portrait
- People and Space
- Constructed Image
Sen kan man ju ocksa ta och lyssna pa musik och forsoka att "aterskapa" vad de sjunger om i bilder.
// Amanda

Fotografera människor i din närhet, det kommer du att uppskatta i alla fall om tio år när du tittar på bilderna och märker förändringarna. Min pappa knäppte hundratals bilder när jag var barn och det är oersättligt nu. Här är en av dom bilderna när jag var liten tillsammans med min pappa och min farfar