Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1197 ggr
CamillaS
0

Nikon D40 sluta säljas?

Är det någon som vet om den ska det? hörde det nämligen av en annan medlem på iFokus och blev lite orolig, eftersom jag själv tänkt köpa den. :/

Så vet ni nåt om det?

[chriistina]
0

Jo, jag tror det finns en sanning i det. Vet dock inte exakt när men tror den försvinner rätt snart…

Martin
0

Eftersom att Nikon släppt sin D60 som är uppföljaren till D40/D40x så är det väl högst troligt att man slutar tillverka/saluföra de modellerna.

Länk till Nikon D60 (bara huset)

mvh Martin

Bella-R
0

En jag känner hade frågat efter en sån i en elr flera butiker och där hade dom utgått, så det kan nog stämma.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

CamillaS
0

Oj, då. :O Då gäller det att skynda sig!

Berntsson
0

Jag tror det inte tillverkas några mer d40 eftersom d60:n har kommit ut. utan affärerna säljer ut det dom har på lagret [är absolut inte säker, bara en vild gissning]

cobol
0

"As of late December 2007, the D40x production has stopped (i.e. final D40x models made), making this prediction even more likely"

Källa: http://www.bythom.com/2008predictions.htm

Sannolikt har tillverkningen av D40 upphört en tid innan D40X togs ur produktion??

CamillaS
0

Jag ringde till elgigantens kundcenter idag, fick svaret att dom ska sluta säljas, men tydligen ska dom få en ny leverans av D40 men dom har inte fått nåt datum än från Nikon när dom får dom.
Men jag ska nog köpa en D60 istället då den inte verkar skilja sig så mycket från D40 mer funktioner och mer pixlar bara, och man kan titta på LCD skärmen när man tar bilden. :)

[Caifeen]
0

Jag som håller på att spara ihop en massa pengar. Hoppas verkligen att jag hinner köpa en D40 =/

mjioo
0

#8 annars är det ju bara att spara ihop lite mer och köpa en bättre kamera ;)

CamillaS
0

#8 eller satsa på en D60 istället. ;) den kostar nån 1000 lapp mer. men har lite fler funktioner än D40 men till utseendet ser den likadan ut som D40. :)

Berntsson
0

#7 kan man titta på LCD skärmen när man ta kort med d60?? det hade inte jag nån aning om :P jag har haft min d60 i snart en månad :P

Martin
0

#11 Låter som att det är dags att läsa manualen då (förutsatt att man nu kan det, det vet jag inte om man kan).

mvh Martin

Eostra
0

Jag som funderat på att köpa en D40 i höst. :/ Nu får jag väl spara ännu längre för att få råd med system.

CamillaS
0

#11 Jag vet faktiskt inte igentligen det var ett av butiksbiträdena som visade kameran för mig och han sa att man kan det.. men om det inte är så får jag nog skylla på okunnig butiksbiträde…

cobol
0

Citat: "Skärmsökare saknas
Nikon D60 saknar två funktioner som konkurrenterna gärna slår sig för bröstet med - skärmsökare och inbyggd bildstabilisering."

Källa: Kamera&Bild Link

Glitterlim
0

Leta på blocket och tradera om du verkligen vill ha en d40, annars är det väl bra att köpa en d60 istället?

Grimjaur
0

#15 Den saknar väl även fokusmotor vilket också borde vara ganska negativt om man ska jämföra med konkurrenterna.

CamillaS
0

#16 Om ditt inlägg var riktat till mig så, ja jag ska köpa D60 istället. :)