Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 703 ggr
ssofia
0

Webhotell tips?

Jag och min bror har ett tag pratat om att köpa plats på ett webhotell. Varken jag eller min bror är så insatta i det här med webhotell och domännamn och vet heller inte hur mycket som är ett rimligt pris.

Både jag och min bror kommer ha hemsidor med fotoinrikting. Jag kommer även sälja en del tjänster. Min bror är bussfantast och kommer lägga upp bilder på bussar (jag vet, låter lite knäppt :P). Det kommer då läggas upp en hel del bilder. Jag vet dock att man kan lägga upp bilder på andra sidor (t.ex tinypic.com) och länka med hjälp av adressen och på så sätt spara lite utrymme på webhotellet och jag inte tycker är så krångligt, men det tycker min bror.

Och så till min fråga:
Någon som har köpt webhotell och domän som kan tipsa om var det är prisvärt och hur mycket utrymme man skulle kunna behöva till två hemsidor med fotoinriktning?

pellepiano
0

Billiga är www.surftown.se och www.one.com   Har gjort sidor som ligger på båda hotellen och de verkar fungera utmärkt, till en billig penning. Jag använder en del asp och php script oxå och de rullar oxå på.

www.jonathanfritzen.com som jag gjort ligger tex på www.one.com

Jalking
0

Jag har erfarenhet av FSData. (www.fsdata.se) Allt funkar mycket bra, inga som helst problem. De få gånger jag har behövt anlita support har jag fått bra hjälp av kunnig personal utan att behöva sitta i tfnkö.

Nackdelen är priset. FSData är nog egentligen inget för privatpersoner, utan vänder sig i första hand till företag. Även i mitt fall är det jobbet som betalar och jag använder utrymme som finns över för www.minloggbok.se "Jobbet" har har adress www.wasanet.nu. (En total omarbetning av den sidan snart klar. Alla nuvarande uppgifter stämmer iaf.)

Domänen wasanet.nu har FSData ordnat, men min privata www.minloggbok.se fixade jag genom Loopia, som kanske är mera lämplig för privatpersoner. Har dock ingen erfarenhet av deras webhotell, domänen är bara en pekaradress. Det lilla jag har haft med dem att göra vid registreringen av domännamnet har då varit helt problemfritt.

Niklas
0

Jag har mängder av domäner och webbplatser hos Loopia och det har hittills fungerat utan problem. Jag får alltid hjälp när jag frågar. Dock får man inga svar på helger, vilket jag tycker är lite synd.

Behöver man mycket lagringsutrymme tycker jag att GoDaddy.com är bra. Jag har för mig att jag  har minst 100 gigabyte där och 15 terabyte överföringsmängd per månad. Där lägger jag bilder.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

pellepiano
0

För att nämna lite priser tar tex www.one.com 11 kronor i månaden för fri trafik och 1 GB lagring och stöd för asp och php. Loopia verkar ta 83/mån och fsdata.se 143/mån

www.box.se har jag oxå många sajter på. De ligger på 29 kronor per månad exkl moms. De har oxå ett 0 kronors alternativ ???!!!

ssofia
0

crystone.se erbjuder billiga domännamn, och det går ju också att köpa två domäner och webhotell separat.

One.com erbjuder inte två domäner till ett webhotell, det kräver ytterligare beställning. 

surftown.se är den sidan vi har tittat närmst på, och det lutar mest åt att vi köper webhotellet här och domänerna på crystone.se 

Men vi får se vad som händer, om vi hittar något annat

TottsiGirl
0

Vi har crystone på jobbet och min erfarenhet är att det funkar sådär. Har man mail är det mycket spam som slinker igenom och tror iaf de va så att vi iaf inte hade stöd på php på den servern vi hamnat på..

Jag har one.com på min sida men det är ju inte någon fotosida men för mina behov funkar det kalas.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

ssofia
0

#6 okej, kan ju vara ganska bra att veta det..

Nu blev det tillslut surftown's advanced paket med två domäner till, så får vi se hur detta går. Tre dagar tog det efter betalning till aktivering.. :)

Sissi
0

Jag kan varmt rekommendera Surfcitywebbhotell som har bra priser och servrar som alltid fungerar!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***