Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 479 ggr
Wildon
0

Systemkamera.

Funderar på att köpa mig en Eos 350D

men, ska köpa till ett sigma 18-200 objektiv.. behöver jag då egentligen orginal objektivet? jag känar väl ingenting på att ha det förutom att det är behändligare?

förövrigt, något negativt kring kameran? bra köp som första systemkamera?

Niklas
0

Jag har den kameran och är nöjd. Originalobjektivet (18-55) använder jag inte längre. Fick jag göra om det skulle jag köpa kameran utan det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[mingdie]
0

Hej Wildon

Det verkar som om du nyligen har börjat titta på system kamera. Hoppas någon med Canon kan svara dig på 18-200 objektivet men tänk på att zoom objektiv är en kompromiss och en spridning från 18 till 200 kanske ger en sämre bild i en eller båda ändarna. Själv skulle jag föredra 2 objektiv för att täcka 18 till 200. Eos 350 är en bra kamera precis som den nya Nikon80 och Pentax K100D. Du kommer att ha olika för och nackdelar med alla märken och jag föreslår att du går in på  www.dpreview.com och kikar på tester av kameror samt objektiv. Sök också på forumen så får du en ide vad folk tycker om sina kameror.

Hälsningar

Eddie

CarlS
0

Vad har du för objektiv idag Niklas? Själv har jag bara originalobjektivet. Kommer ju främst att fotografera natur och stadsbilder….

//CarlS

Niklas
0

#3: Jag använder Tamron zoom SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di och Canon EF 50mm 1:1.8 II. Oftast Tamron.

Vänliga hälsningar

Niklas

CarlS
0

Tack för tipset Niklas! Får kolla upp dem…Är du nöjd med dem?

Det är svårt att välja optik. Vill ju inte lägga ut en förmögenhet. Är ju inte precis någon "Heltidsfotograf"

Kommer inte at ha bilder till försäljning heller så..Det skulle väl vara tjocka släkten i så fall. :)

Så jag vill gärna ha tips på bra objektiv för naturfotografering och stadsbilder under 10 000 helst…

Martin
0

#5 På nedanstående länk finns alla objektivrecsensioner från Fotosidan. Hitta dig ett objektiv du tycker verkar lämpligt (brännviddsomfånget) och läs sedan deras kommentarer, sedan kan du kolla upp samma objektiv på andra sidor också när du hittat ett du "tror" på. Du ser även i högerkanten läsarrecensternas betyg på objektivet så du behöver inte gå in på varje - utan kan ju nöja dig gå in på de med högst betyg. Tyvärr ser man dock inte priset direkt, utan det framgår av de noggrannare recensionerna.

Fotosidans Objektivrecensioner

mvh Martin

Niklas
0

Jag är mycket näöjd med de två objektiven. De är rätt ljusstarka och det är viktigt för mig eftersom jag fotograferar en hel del inomhus och rätt mycket snabba saker med korta slutartider.

Vänliga hälsningar

Niklas

Robert
0

I September numret av Digital Photo (UK) kan man läsa om budget SLR. Canon 350D får bästa betyg. Nikon 50D får bra betyg också, prisvärd kamera.

Hälsningar

Robert

CarlS
0

#6 Tack för tipset marnyman! Ska kika där.

//CarlS

CarlS
0

#6 Sååå många sidor om objektiv. Man drunknar. Varför ska det alltid finnas så många av så mycket som möjligt?

Och inte blir man klokare heller…:)

//CarlS