Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1010 ggr
Patrik
0

Pentax K100D

Hej, jag är sugen på att köpa en Pentax K100D men jag har bara hittat frågor ang Canon ellerandra märken… Är Pentax inge bra eller?

[mingdie]
0

Hej Patrik

Du kan fråga mig om du vill. Jag har föregångaren till K100D och det är en mycket bra kamera. Anledningen att du inte sett så mycket om K100D är att den är ny och det har inte gjorts många tester ännu. Om du går in på http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1036

Det är ett trevligt forum med Pentax ägare och om du söker efter K100D så kan du läsa vad dom tycker och även se många bilder tagna med den kameran. K100D har antiskak, en mycket bra viewfinder, mycket fina objektiv till bra pris och andra fördelar. Kameran går så bra att fabriken har problem med att hinna med produktionen.

Så fråga på. Jag skall försöka svara.

MVH

Eddie

Patrik
0

Tack för tipset… nu ska jag surfa runt där och suga i mig massor med info. Det lutar åt en K100D + ett 27-200.

[mingdie]
0

Vilken 27-200 är det? Pentax kit objektiv 18-55 är riktigt bra och kan du sen få ett paket pris med Pentax 50-200 så har du ett bra start paket. Tänk på att 27 inte är vidvinkel på digital kamera utan ungefär som ett 40 objektiv på en film kamera. Sen kan du också se om du kan hitta gamla manuella objektiv som fungerar utmärkt på K100D så länge som dom har Pentax bayonet fäste. Ett bra objektiv som jag använder mycket är M50 1,7 som är otroligt skarpt och ljuskänsligt. Fråga runt bland kompisar och släkt om det är nån som har en gammal Pentax liggande.

Lycka till

Eddie