Passande kamera
Hej!
Nu i sommar tänkte jag köpa en ny kamera och jag undrar lite vad ni rekomenderar.
För tillfället har jag en kodak som egentligen duger ganska bra, men den kan inte ta bra bilder när det är lite mörkt och inte heller rörliga bilder..
Jag anser mig inte vara en nybörjare då jag fotograferar ganska ofta (konserter, natur, djur, m.m.) och jag vill gärna ha en kamera som man måste lära sig och inte är superlätt.. ;P Prisvärd ska den vara också, såklart. Helst inte kosta över 7000 kr.
Så, vad rekomenderar ni? Jag vill iallafall inte ha en Nikon, det vet jag. Har haft en sådan (nikon d40) och jag gillade den inte.. Kändes för enkelt, eller vad man ska säga ;P
mvh
the vanity, it becomes insanity
Men alla Nikon är ju inte som Nikon D40 ;)

#1: nej, självklart inte :) kan ju tänka mig en nikon sålänge det inte är en d40 eller d60 … ;p
Har annars funderat på canon eos 400d, såg att man kunde få en + objektiv från elgiganten för 5 490 kr
#2, den har jag, toppenbra =) Dock är jag kass på den ^^ Men lär man sig den till fullo så är den grymt bra!
Nikon d40 skiljer sig enormt mot de uppgraderingarna som kommer efter. Själv har jag d40x och det är mycket större skillnad än d40. Men de flesta har canon och du kommer säkert lära dig den snabbt, så jag tycker du ska satsa på en canon. Den är inte så dyr heller. :)

okej, tack för tipsen!
som det ser ut nu så blir det en canon eos 400d =)
ett tips är 450D då den är som 400D fast uppraderad, nytt minneskort, 12megapixel, bättre objektiv osv.. jag köpte med objektiv, 4gb minneskort och väska för 7560kr inkl frakt.
fast sen beror det välpå vad man är ute efter :) jag föredrar så nytt som möjligt hehe
jag fick 400d i tisdags min första systemare har haft kompakt kamera innan. men jag är sjukt nöjd med den. Valde den framför 450d för att denna var billigare då har jag råd med mer uttrustning! :P
Eftersom alla andra är så partiska så ska väl inte jag vara sämre;
Köp en Sony A300 + 18-70/3,5-5,6 för 5275:- eller en Sony A350 + 18-70/3,5-5,6 för 6574:-, alltid trevligt att ha antiskak oavsett vilket objektiv du använder. Om inte Sony faller dig i smaken så hade jag kört på en Pentax.
I övrigt så är det standardtipset som gäller; bege dig till en butik för att testa dem, alla tar bra bilder så det är omöjligt för andra att säga vad som passar DIG bäst…
Lycka till…