Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1053 ggr
LindaKarlstrom
0

Redigering?

vilka program kan man redigera foton i?

jag fick frågan av en kompis, vilka program finns det utom photoshop och gimp? det är dom enda jag har testat på. Och det ska helst vara gratis. Behöver inte vara så avancerat. :)

Marija
0

Picasa och Paint är de enda jag vet om förutom Photoshop och Gimp.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Taci
0

Paint shop pro. Mycket bra, enligt mig :)

LindaKarlstrom
0

hm… dom har jag aldrig testat. Ska tippsa hene om dom, tack! :)

Inkanyezi
0

Om man vill konvertera mellan olika format eller göra enklare redigering och förminska bilder, så är Irfanview ett mycket bra program. Särskilt om man behöver bearbeta ett stort antal bilder på samma sätt är det mycket smidigt.

ElinSa
0

PhotoFiltre finns också.

Maja
0

Picasa är enkelt och ganska basic, fungerar jättebra! :)

bildochfoto
0

Photofiltre är en bra start…sedan om man vill arbeta mer avancerat är Gimp ett bra gratis alternativ.

bjorsa
0

#7 När jag klickar på dina länkar så kommer jag bara tillbaks till det här inlägget trots att jag ser att länken går till din sida märkligt varför blir det så ?

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Kopierar jag genvägen från din länk då kommer jag fram men inte när jag klickar på den är de månne vista som lägger sig i de hela å inte tillåter ??

mvh/bjorsa

[Fibbe]
0

Det vimlar av redigerings program… Det finns i princip ett för varje kamera märke gånger 10…

T.ex Ulead Photo Explorer

Inget vidare program men det klarar av beskärning, ta bort röda ögon osv. Det finns en uppsjö med program som detta