Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1070 ggr
lothus1
0

Problem med digitalkamera

Jag har en Avant DC430 4.0 och är såå trötter på den nu. Jag har precis köpt nya laddningsbara batterier till den. De är fulladdade, MEN kameran indikerar ÄNDÅ att det är låg batterinivå. Så har den hållt på ett bra tag nu. Är det bara att köpa en ny?

Vad tror ni?

lothus1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa att det blir grymt fina foton med den dock!

Jalking
0

Oj! Häftigt stora öron!
Kan den flyga?
En kul liten mus.

Tyvärr har jag inga förslag på ditt kameraproblem, men kunde inte låta bli att kommentera musen.
Joo.. Kanske förresten… Är det AA-batterier? Bara som ett test, stoppa vanliga alkaliska batterier i den en gång och kolla vad batteriindikatorn visar. Jag har för mig att det är lite olika spänning på alkaliska och laddbara batterier.

lothus1
0

Ha, ha, nää, hon kan inte flyga ;oP Som tur är =oO

Jag ska testa med vanliga alkaliska. Det är AA-batterier jag har nu.

Tack för tipset!

Bleenda
0

Ett litet förslag bara. Snurra batterierna lite när dom sitter i kameran. Det kan vara dålig kontakt.

Mustang
0

Kolla laddaren åxå så den verkligen laddar batterierna. Jag jobbar i en fotoaffär och väldigt sällan är det fel på kameran utan det är oftast laddaren. Följ #2 's råd och testa med vanliga icke uppladdningsbara batterier gärna Energizer eller Duracell, inte billiga "skit" batterier.

Funkar inte det så lämna in den om du har garanti kvar annars får du nog köpa dig en ny…. = (

Mvh Anne = )

lothus1
0

#4 Funkar inte =o(

Tack för tipset dock =o)

lothus1
0

#5 Jag har kollat laddaren och dioderna slocknar när batterierna är fulla. Det jag nu skall gör är att köpa vanliga batterier och testa, sedan får jag se om jag kanske behöver en ny kamera helt enkelt =o/

Jag skulle aldrig våga sätta i "skit-batterier" i mina elektroniska prylar. Har sett hur dom "smälter" och förstör innanmätet på saker. Batterisyran sipprar liksom ut.

Tack för att du svarade på mitt inlägg =o)

MB300E
0

vanliga batterier är på 1,5 volt och uppladdningsbara är på 1,2 volt.

kan ha med det att göra kanske?

lothus1
0

Ville bara uppdatera lite.

Tragiskt nog så stämmer det att denna kamera EJ kan hantera uppladdningsbara batterier. Det gick mycket bättre med vanliga.

Tycker detta är tråkigt eftersom det blir ju dyrare för mig.

mjioo
0

jag tycler att det verkar som om alla avant-kameror är lite knepiga med batterier, även när det inte är AA-batterier.. det är synd.

Mitt första krav på enn kompaktkamera är att det inte ska vara såna batterier i utan ett batteri som är gjort för kameran och uppladdningsbart.

det finns ju olika sorters uppladdningsbara batterier, en del som är anpassade efter kameror tillochmed tror jag. gå till en fotoaffär och fråga, det skadar aldrig.

andreas0
0

Vilken kapacitet har batteriet? Det finns ju både billiga och dyra uppladningsbara batterier. Dom billiga är skräp.

lothus1
0

#11 Dessa uppladdningsbara batterier har jag testat:

Håhnel 2700 AA/R6MIGNON

Håhnel Rechargeabel 2000mAh

GP 1300mAh

och har bara varit skit!

Köpte nu Novaline alkaline 1.5 volt AA MN1500 LR6 och dessa funkar perfekt och dom är inte uppladdningsbara.

Maja
0

Min gamla digitalkamera hade samma problem. Jag kunde ladda den timme efter timme efter timme, men sedan så höll batteriet i max 30 minuter.

Jag testade då att köpa ett nytt batteri (kommer ej ihåg namn) och då fungerade det utan problem.

Du kan ta med kameran till en foto-affär och be dem titta på den! :)