400D vs 450D
Skillnader? För- och nackdelar? Hur är kamerorna?

450D är ju 400D´s efterföljare så skillnaderna är kanske inte enorma. Däremot skall huset vara mer ergonomiskt byggt vad jag förstått, samt lite småsaker som förbättrats. Som förstagångs -systemare tror jag dock skillnaden är minimal.
Jämför de olika husen på te x cyberphoto.
Jag tycker det är en hel del som är nytt, har använt 400D ett bra tag men går nu över till 450D.. Det är ett annat minneskort i 450D och kitobjektviet är bättre, man kan dessutom fota med direktvisningsläge, dvs att du kan se bilden på lcd-skärmen när du ska fota. 12.2megapixel också.
finns en massa recenssioner på nätet om de, men om du ska välja mellan de kamerorna skulle jag sagt 450D direkt, det är ju en uppgradering.

Nu kommer dessutom EOS 1000D som blir ytterligare en budgetkamera att räkna med.
jag fick en 400D i tisdags och jag skulle jätte gärna vilja ha lite tips från abdra som har/haft kameran och kan den. Jag har lite problem men inställningen M jag har satt bländaren på högsta, ison på högsta men ändå blir det bara typ svarta bilder hur ljust det än är, vet inte riktigt va jag gör för fel vill gärna ha hjälp, skicka gärna ett PM med svar.
/Rebecca

# Tycker du ska gå iegnom grunderna om kameror. Dvs lära sig vad bländaren och slutartiden gör för något. Läs manualen noga.
Ett högt bländarvärde släpper in väldigt lite ljus, därför blir din bild mörk. Använd lägre.
Din kamera har ju inbyggd ljusmätare och kan hela tiden visa vad den tycker är en optimal exponering. Bra att kika på när man kör manuellt.
Här finns en del artiklar
Här finns fler artiklar
Annars kan du ju fota på Auto och sen titta vpå vad kameran valde för värden och lära dig den vägen.