Kritik - kattbilder
Vill gärna ha kritik på dessa bilder. fotade med Canon eos 350D, Tamron 55-200mm/4.0-5.6 och kaffebrus 2000 kr studioset.
*putt*

Bilderna är fina, bra skärpa och färger, trevlig bakgrund också med tanke på katternas färger.
Dock är det tråkigt att se att samma min/uttryck och huvudvändning på alla katter.
Förstår också att loggan är viktig för dig, men jag tycker den förstör bilderna.
Bra jobbat dock.
Jättesöta trollungar.;)
Jag tycker att alla bilderna är lite för mörka och jag hade nog velat se dem fotade på deras nivå med deras blick ungefär jäms med kamerahöjden. Ögonfärgen hade jag också velat se lite mer av,den försvann pga.det dåliga ljuset.
Bild.1 tycker jag nog blev bäst i posé och blick. Bild.4 har du lyckats fota när kattungen står upp och har svansen i vädret…och det är ju en liten bedrift i sig.;)men här skulle jag även ha skurit bort lite mer av den vänstra sidan,då bakgrunden tog för mycket plats.
Din logga stör för mycket, tycker jag. Bra skärpa och färger, men aningen mörka.
jag håller med om loggan och att bilderna är för mörka. ögonen dras till loggan istället för katten. annars jätte söta missar.. :)
Tack för alla komentarer! kanske en aning mörka men tyckte att det såg bättre ut så, loggan är rätt stor kan jag hålla med dom men de är för att förhindra stölder. Att dom flesta kattungar tittar upp beror på att vi var tvungna att knäppa med fingrarna annars sprang dom bara iväg >.<
Jag kommer oxå påpeka att det är synd att katterna kollar uppåt, tyvärr förstör det bilderna. Sen tycker jag att bakgrundstyget är lite för plottrigt.
Kämpa på!
Jättesöta, loggan stör som sagt lite.
Men annars, jättefina bilder :)

Tyget var sott, men eftersom det ar sa skrynkligt och kattungarna star sa nara bakgrunden far du lite storande skuggor och texturer. Hade hellre sett att bakgrunden var slatare och lite suddigare. Och som flera sagt over, de ar lite morka och man hade fatt mer kontakt med kattungarna om kameran varit i deras ogonhojd. Provar du igen kan du prova att knappa med fingrarna precis vid kameran, till hoger och pa andra stallen. Lagg aven lite godis som de far kaka, da har du god tid pa dig att gora forberedelserna nar de ater och kan sen fa till en bra bild nar de precis ar klara och tittar upp for att se om det finns mer :)
// Amanda