Starta eget
Jag vill ha information om att starta eget "fotoföretag". Vilka villkor finns? Vad krävs? Hur går det till? Vad blir skillnaden? Länka eller skriv vad ni vet, tack!
Är totalt okunnig…. =)
Tack på förhand!
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Det beror vilken företagsform du väljer. För dig är det nog enskild firma som gäller. Det kostar 1000 kr att registrera sitt firmanamn. Sedan brukar det vara en del strulande med namn mot bolagsverket.
Du vet att det finns ett startaeget.ifokus.se? Där är det nog bättre att ställa frågan…
Oj, jag hade ingen aning om starta eget iFokus. Kollade faktiskt om det fanns men måste skrivit fel adress för det kom bara upp "anslutningen misslyckades".
Tack!
Men man måste väl ha fyllt 16år för att starta ett eget företag och fakturera via F-skattesedel? Det har jag fått veta iallafall…
#4: Jag tror att du har rätt.
Vänliga hälsningar
Niklas
#4 det skadar aldrig att börja planera tidigt. :)
#4 Det har jag också fått lära mig, men jag dit är det bara 1 år, så… ;)
Om allt går rätt kommer jag starta företag i höst om jag kommer in på företagsekonomi-kursen.
så jag kommer nog läsa i dina trådar om de här anna :)

Vill man fakturera utan att ha företag finns www.frilansfinans.se , men de kanske har åldersgräns de oxå.
#9, De tar sin beskärda del med. Däremot finns det enl. regeringen en rabatt/skattelättnad upp till man fyller 25.