Nattens drottning knopp
Är det ngn som sett eller känt doften av en sådan blomma. Den heter Nattens drottning och blommar som det hörs på namnet på sen kväll/natt? Detta är knoppen. Min mamma och jag satt ett par timmar och beundrade blomman. Doften blev till slut så stark att man nästan blev tvungen att gå ut ur rummet. Ljuvlig doft men stark då det var tre blommor som slog ut samtidigt.
Häftiga bilder, men hade nog varit enklare att ha dem i samma tråd och i en ordning från knopp till fullt utslagen hade varit enklare att följa. Fina foton!
mvh Martin
Ja "siddu" jag e liksom amatör på det området med om jag får va ärlig 

kristinah, några bilder var underexponerade, din kamera har försökt få din vita blomma till att bli grå. Du får kompensera 1-2 steg eller ta en manuell avläsning, det finns flera artiklar i ämnet. Till nästa gång så kommer du att bli en fena på att ta bilder på vita blommor.
I övrigt var det skarpa och bra bilder, bra jobbat.
Håll gärna ihop alla bilderna till en tråd. Det gör du genom att "Kommentera inlägget", sedan trycker du på "Bläddra.." för att bifoga en fil. Därefter tryck på "Publicera kommentar", det är som om du skulle skriva ett nytt inlägg. Hör av dig om det inte fungerar för dig.
Hälsningar
Robert
Tack för tipsen. Måste läsa på lite. Trevlig midsommar!
Hej!
Har du kvar din nattens drottning? Vill du sälja ett skott eller 2?
Tacksam för svar via mail: marijakakic@hotmail.com
Mvh
Marija
#5 Skulle gärna ge dig skott på nattens drottning för då den blommar är den fantastisk. Problemet är den att blomman inte är min utan mina föräldrars en granne.
jag har Nattens drottning, den är sjukt fin när den blommar fast den blomma bara på natten, nån som vill köpa ett blad?. adda Lol_Huiii@Hotmail.com :D
Jag har lite maskrosor ni kan få dom gratis, hela gräsmattan är full nu!
För det är så skönt att sitta och minnas
små solar i gräset när sommarn är slut
(C.A, Axelsson)
Det hör ju inte till nattens drottning men jag kan inte låta bli att fråga #8. Har du någon gång sett hur småfåglar som domherrar, gråsparvar mm sätter sig på stjälkarna då blommorna har blivit grå irriterande bollar för många, tvingar ner stjälken till marken och sedan äter av dessa frön? Det har jag. Tyvärr hade jag ju inte kameran i närheten med det kanske är ett motiv att vänta på. Men som sagt så hör inte det här till kategorin Nattens drottning.