Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1796 ggr
Robert
0

Kreetta Vallivaara #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute tillsammans med Kreeta och hennes lilla kusin Päivi ute på Sveaborg för att ta ett par bilder för hennes portfölj och för mina kurser jag går på BetterPhoto.com, Fashion photography och portrait med befintligt ljus.

Här är några bilder från vår session.

Vad tycker du, fungerar dom?

Robert
0

Upptryckt mot väggen :)

Robert
0

Lek med blixtar. Stulna idéer från Nigel Holmes, GlamourDownloads, minivideor.

Robert
0

Lite annan look.

Hälsningar

Robert Hammar

[mingdie]
0

Härliga bilder Robert. Min favorit är första bilden. Kompositionen är bra och bakgrunden stämmer.

Hälsningar

Eddie

Citron
0

Robert, villket härligt jobb du har! :-)
Jag älskar bild #3 mer än allt annat. Den är perfekt in i minsta detalj. Du har gjort ett aldeles underbart arbete med ljuset, älskar hur ögonen lyser och syns trots de mörka skuggorna runt omkring.

Jag lade in den bilden i photoshop för att se vad man kunde göra utav det. Jag fick det lite baywatch-aktigt. Du borde redigera fotot och lägga i din portfölj, för den bilden är suverän. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Cybershot
0

Den sista bilden, där hon hade lite annnan "look", var riktigt härlig, pga av att den inte var riktigt som de andra. Du får på något sätt alla dina bilder skarpa och fina på ett sätt som tilltalar mig! :)

Robert
0

Kul att ni gillar bilderna :)

Här är responsen från min lärare:

Love it Robert.

You have used your location to great effect im glad you chose to shoiot a model test it gives a greater idea of how you canb best use the locatuion

….

Although I think your work is really great, its a bit soon to be looking for clients you need to test more go to model agents ask them for payed test work. Maybe think about moving to London , Milan, paris, New York if there is limited work in Sweden.

Robert
0

Kul att läsa följande från en av USA's främsta porträttfotografer, Ibarionex R. Perello (se bild i #0):

This is a very beautiful portrait with wonderfu lighting. I would liked to have seen the image without the reflector to make a comoparison. The direction of the light in relation to the model is perfect, with a nice wrap around the left side of her face moving into shadow. The slight fall on the background bring out the nice muted tones. The hair is going completely to black, so you might have adjusted the exposure slightly to bring out some details in the hair. Otherwise, a great shot.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Kreetta Vallivaara som jag fotode på Sveaborg kommer att åka iväg till Korea och Kina. Hon blir borta i 3 veckor och kommer att tävla i olika modelltävlingar, men hon glömde ta med sig fotografen :(

Hälsningar

Robert Hammar

Queball
0

Och fotografens fru hade varit helnöjd om Kreetta
kommit ihåg denna lilla detalj? :)