Bildstöld?
Det är en person som har tagit fyra bilder på min hemsida och laggt ut dom på ryttarna.se! Det står mitt namn under bilderna med hon har inte frågat om tillåtelse att använda bilderna. Jag säljer mina bilder för 20kr/bild. Vad ska jag göra?
Har du klart och tydligt skrivit ut att man inte får kopigera utan ditt tillstånd ska bilderna som du har fotograferat inte användas utan tillstånd.
Och så som du beskrivit det så har hon inte kontaktat dig alls, då gör hon fel även om hon skrivet ut ditt namn under bilderna.
Okey tack (: men ska jag be henne att betala bilderna?

Kontakta ansvariga på sidan. Det står i "medlemsavtalet" att medlemmarna ansvarar för deras publicerade saker och att dessa inte utgör något upphovsintrång. Men de avsäger sig inte ansvaret helt som jag tolkar det.
Tänk på att sajten har rätt att använda dina bilder eftersom medlemmen lagt upp dem utan någon ersättning till medlemmen vilket skulle kunna skapa problem för dig.
#2 Man behöver inte skriva att de inte får användas. De får inte användas i vilket fall utan upphovsmannens godkännande.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson