Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 894 ggr
SofieDahlberg
0

modellfotografering - nybörjare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga upp lite bilder jag tog idag på Josefin,
när vi var på stranden. Jag är helt nybörjare på det
här med modellfotografering, och vill därför inte ha
så speciellt hård kritik, utan lite lätt kritik med vad
jag kan göra bättre nästa gång, dvs konstruktiv kritik.
Inga av bilderna är redigerade förutom att dem blivit
förminskade, och bilderna är fotade med en Nikon D40.

Bild 1

SofieDahlberg
0

Bild 2

SofieDahlberg
0

Bild 3

SofieDahlberg
0

Bild 4

SofieDahlberg
0

Bild 5

SofieDahlberg
0

Lägger in en bild jag tog på Kerstin för ett tag sen.

Msphoto
0

Något som jag reagerar på med bilderna som är tagen mot en horisont är att den är en aning sned. Räta om dom och tänk på det nästa gång. Annars en bra början=)

Carlton77
0

Håller med #6 ans kommentar.

Sen så tycker jag att modellen sticker inte ut tillräckligt mot bakgrunden.
Har du Gimp, Photoshop eller annat redigeringsprogram så kan du ändra det där.

mvh marcus

Robert
0

Skit i horisonten, du fotar ju inte landskap utan modellen är i huvudfokus. Fota mycket och analysera vad som fungerar och inte. Samma analys gör du på andras bilder, till slut hittar du en stil som passar dig. Lär dig av andra!

Hälsningar

Robert

Carlton77
0

#8 Håller inte riktigt med. Ska man ta riktigt bra modellbilder så gäller det väl att ha koll på andra typer av bilder oxå.

Ser jag en bild på en modell där allting är helt kanon. Modell, ljus, komposition och sen är horizonten helt åt helvete så fördärvar det helhetsintrycket.

Smaksak absolut.

//Marcus

[cocuyo]
0

Jag håller nog med Robert den här gången Glad

Jag tycker att det är en bra början.