"Foto-Program?"
ingen som vet?
GIMP är ettbra gratisprogram
Vad vill du att programmet ska kunna?
Vänliga hälsningar
Niklas
Hej!
Mycket kan vi och ofta är vi snabba på att svara. Men man kanske kan vänta lite mer än 5 minuter innan man undrar om ingen vet… :o)
Prova att söka på sidan på gratis osv. Bildochfoto tror jag har skrivit en artikel om Gimp.
Själv har jag bara provat Photoshop Elements och Photoshop, och de är inte gratis…
mvh Martin

På adobes hemsida kan man ladda ner elements på 30 dagars gratis trial.
MVH Anna
#2 Tack så mycket för tipset, vad kan man göra på det programmet?
#3 Typ att kanske mixa ihop 2 bilder eller alltså att den ena är i adra hörnet och den andra i den adnra hörnet :P Alltså, att det blir som "ihop smält" mella bilderna, och att man kan fixa typ.. Innan hade jag ett jättebra program som jagf testade som kostar SUPERMYCKET, men jag hade bara det i en dag fast det skulle vara i 3 veckor, för det bara gick bort och nu går det ej att ladda hem gratis igen p.g.a att det står att jag har redan testat, men det var ju bara en dag och det var SÅÅÅÅ bra! Man kunde säta dit som äkta fjärilar och droppar och allt! Supercoolt… Någonting sånt….Kanske..
#4 Ja, ojsan! Det tänkte jag inte på, var det bara 5 minuter :P Oj.. Hehe.. Okej, tack för tipset!
#5 Tack så mycket, ska kolla!
Du kan i stort göra allt i GIMP som i PSElements. Du kan läsa vidare på hemsidan.
Men jag fattade inte riktigt p den hemsidan…… Vart ska jag trycka för att ladda ner?
Här finns en "enklare" nedladdningssida" för GIMP.
Testversioner av Elements och PS finns. Sedan finns det gratisprogrammet GIMP, Photo Filtre och Picasa.
/ Matilda - www.mphotograph.2u.se
#9 Tack så jättemycket, ska testa om jag fattar bättre!
#10 Kan du lägga in någon länk?? Eller något. Jag har inte ritkigt klurat ut "Picasas Hemlighet" :P Alltså jag vet inte riktigt hur man gör man kan väl typ lägga ihop 2 bilder eller något och det ville jag ju :)
Tycks om min alldeles nytagna bild?
Det funkade ej att ladda ner, programmet hittade ej vart det skulle öppnas :/

Här hittar du allt du behöver veta om GIMP och där finns också en länk till en screencast om hur du installerar också..
#13 Tack så mycket, ska se om jag fattar :P
Om du kan tänka dig att betala 30 dollar och dessutom kör mac finns Graphic Converter som är ett grymt kompetent program. Det finns nog inget format det inte kan öppna, och du kan konvertera bilderna till vilket format du vill med en knapptryckning. Dessutom funkar det som en Photoshop Light….
Lessen, det finns inte ill WIn. Men på macvis har det support dygnet runt.
GIMP skulle jag utan tvekan rekommendera, det har alltid varit ett "PhotoshopWannabe" program och är således enormt kompetent, och gratis är det också.
Bara att ladda ner direkt!

Du får klona…

någon som vet hur man ändrar språket från finska till svenska lr engelska i GIMP?

det blev jättebra tillslut…bifogar bilden här efter redigering