Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 287 ggr
djpeter
0

Nikon D80

Är det någon som har provat den nya D80?, om så är fallet vad tyckte du.

Queball
0

Läs denna tråd, Howser var på pressvisningen.

djpeter
0

Har redan läst den, press och vi här iFokus kanske inte delar samma uppfattning som de som skriver i pressen, så det var därför jag undrade om någon hade provat den.

//Peter

Queball
0

Ok, tyvärr är det nog bara pressen som hunnit känna på

den än så länge. Släpps på svenska marknaden i september.

Nikon har varit ute i vissa butiker och visat den för säljarna,

finns kanske någon från SP här på iFokus som kan svara?

djpeter
0

Ja man får hoppas på det, för det verkar vara en intressant kamera, konstigt att dom släppte d70s när d80 är på väg.

//Peter

johan
0

#4: Är inte D70s mer än ett år gammal nu?

Mvh // Johan

djpeter
0

Hmm det kanske den är, har inte 100% koll på det.

Howzer
0

Observera att jag inte är press, var inbjuden i egenskap av delansvarig på ett fotoforum.
Jag är inte proffs på något sätt Glad

djpeter
0

Frågan är om man ska byta kamera eller köpa ett bättre objektiv, har idagens läge en D50 med ett sigma 18-50mm 1:3.5-5.6 DC D.

gurin
0

Objektiv, alla gånger.

För varje objektiv får du nya möjligheter med din gamla kamera. Objektiven kan du dessutom använda under många uppgraderingar i hus (under förutsättning att du köper hus med samma objektivfattning förståss).

mvh/gurin

Howzer
0

#8 Det beror ju på hur du använder kameran och till vad. Om din D50 räcker till det du vill fotografera behöver du ju i princip inte byta. En kamera med fler möjligheter kan ju å andra sidan göra att man utvecklas!

Nya objektiv utvecklar ofta väldigt mycket, speciellt om man inte bara uppgraderar till bättre utan även nya brännvidder, macro mm precis som #8 är inne på.

// Thomas

djpeter
0

Tack för svaren. Då blir det att inskaffa ett eller ett par objektiv, har ni något att rekomendera? macro, standard, zoom.

//Peter