Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 614 ggr
rumpino
0

Skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har varit i skåne i helgen o hälsat på familj o släkt. passade på att ta med mej min nya kamera för att lära känna den lite =)  canon s3 är det. bilderna är helt oredigerade, bara lite förminskade så de inte ska ta så stor plats. kommentera gärna om jag gjort några riktiga nybörjartabbar o sånt  =)

först ut, en snubbe som hängde vid huset jag bodde i, gissa vilken fågeltyp det är?

rumpino
0

en till bild på densamme

rumpino
0

fält, fält o fält är det ju mkt i skåne

rumpino
0

fält i skymningen

rumpino
0

gurka odlar min farbror

rumpino
0

ville testa macrogrejjen på kameran också

Queball
0

Snygga bilder, bra exponerat och fina färger.

Gillar första fältbilden mest, sköna linjer.

bjorsa
0

Härliga bilder Rumpino påfågeln är ju grann som bara den å gurkorna ser goda ut å makrobilden på humlan är fin som tusan !

Antar att du är nöjd med din canon s3 ?

mvh/bjorsa

Martin
0

#5 Grymt fina bilder. Hur tog du bilden på humlan? Nyfiken på vilket läge osv du använde på kameran, eftersom att jag inte blir riktigt nöjd med mina macrobilder (och har en likadan). Dock blir de bättre efter bjorsas tips i annan tråd :D

mvh Martin

rumpino
0

tack för kommentarerna!

bjorsa - ja den verkar skoj! noterar att den (el jag) har vissa problem med himlen, den blir ofta kritvit på bilderna, det är lite trist. har inte alls lärt mig den då jag inte kikat nått i nån manual alls. tänkte ta med den jag skrivit ut men glömde den tyvärr.

marnyman - det var ren tur, de drog iväg så fort jag närmade mej o hoppade från blomma till blomma .. så jag knäppte massa bilder på dem, detta var i princip den enda som blev något sånär skarp.   =) men det är ju en av de största fördelarna med digitalakameror, just att det bara är att tokknäppa  =)   vilken tråd tänker du på?

Martin
0

#9 Flugtråden (Fluga) har jag lagt upp ett par macrobilder i, men framför allt är det ju bjorsa som dominerar kategorin :)

mvh Martin

rumpino
0

tackar! då ska jag kika på den tråden  =)

Martin
0

#11 Även i Fjäril har jag lagt upp en (eller om det var ett par) bilder.

mvh Martin

Robert
0

Bra jobbat med din kamera och grattis till förvärvet. Det hänger inte bara på kameran, oftast på det som är bakom den, du är ett bra bevis på det.

Hälsningar

Robert

rumpino
0

tackar!

Niklas
0

#9: Att himlen blir vit på vissa bilder kan bero på att kameran är inställd på att ge rätt exponering på något som är mörkt. Då blir de ljusaste områdena lätt överexponerade.

Har du något exempel på en sån bild? Det är lättare att säga säkert då.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Polyanna
0

Vet inte varför men gurkbilden fachinerar mig mest !