Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 873 ggr
Carruu
0

Kritik På hundbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på denna härliga bilden. Påpeka allt bra alt. dåligt! :D

Abraur
0

Hej
:) Ja vad säger man.
Svårt att kritisera bilden med en så otroligt charmig vovve.
Bilden visar vad den ska men jag skulle ha satt hunden mer i vänsterkant för att få den att mer springa in i bilden..brukar bli trevligare att se på om man inte centrerar huvudet/ögonen i bilden. Man kan också ta ännu närmare så att huvudet kommer högre i bild för att få samma effekt. Och då spelar det inte så stor roll om huvudet är mer till höger..vid en närbild alltså.
Men i sammanhanget så spelar det inte så stor roll.
Bilden är mycket bra exponerad. lite enklare också när man har en nästan vit hund i snö.
En mycket levande actionbild på en mycket fin vovve skulle jag säga.
Mvh/-Anders

Abraur
0

Äh..jag blir inte klok på bilden egentligen.:)
Och svårförklarat.
Men tänk dig att ta bort från sidorna så att det blir en stående bild med hunden i mitten och huvudet . Vilken superbild det skulle bli.
Det är väl det enklaste.
Mvh/-Anders

Carruu
0

Tack för kommentaren & ska tänka på det nästa gång! (:

Någon mer?

Abraur
0

#2 Skrev lite konstigt där.
Alltså inte huvudet i mitten av bilden utan lite högt som det är nu om du bara tar bort från sidorna.

Carruu
0

Okej , som om jag skulle haft kameran på högkant? ;)

Abraur
0

Japp
-Anders

Abraur
0

Nu är jag van sustemkameror och dom har mer långsmala bilder.
Din kamera har en mer fyrkantig bild.
Så därför skulle jag beskära mer från sidorna än vad din kamera klarar av. I något bildbehnadlingsprogram.
Men på hökant och lite närmare toro jag det skulle bli super om hunden kommer så där.
Men när får man en sån där bild nån fler gång.
Tycker du ska vara förbaskat nöjd som den är också.
Mvh/-Anders

Abraur
0

Ungefär så här

Abraur
0

Eller så här.
Försökt beskära ungefär det format du har på kameran.
Som att du skulle ha haft kameran på högkant.

[cocuyo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det inte är så lätt att komponera bilden när det går i flygande fläng, så jag fuskade till lite förgrund och petade lite på staketet eller vad det är i bakgrunden. Jag vill inte skära i överkant eftersom snön som stänker är en viktig del av bilden.

Jag tror inte att man i farten vrider och vänder på kameran, utan det kanske är enklast att ha lite kortare brännvidd och skära efteråt. Det räcker ju med sådär en tre till fyra megapixlar i den färdiga bilden och om man har betydligt fler att ta av kan man lämna lite marginal när man knäpper.

Men det är det enda som jag tror hade lyft bilden en aning, att ta med lite mer förgrund. Om man vill fuska dit en kan det göras mycket snyggare än jag har gjort.

emsems
0

Vilken underbart söt hund =) Vetlite om foto, så ska inte be mig in på det. Det dom andra säger låter vettigt

Carruu
0

Någon mer ? :D

Buuc
0

Jättebra bild, charmig och söt! ;D Och skärpan är typ perfekt. Jag tycker att det ser lite ut som om hunden krystar eller nåt eftersom den har öppen mun och ställningen är lite konstig, men det ser bra ut. ;P

[cocuyo]
0

Krystar? Med tre tassar i luften?

Nejnejnej, den här hunden är i full galopp på väg mot husse som tar bilden. Det går undan, det kan man se på snön som stänker upp bakom hunden. Att få perfekt skärpa i den situationen kräver en del av kameran eller fotografen; jag gissar att det är kameran som har perfekt skärpeföljning.

Sara87
0

Fy tusan vilken söt bild. Hundens uttryck är så fint! Blir glad av att se bilden :) Bra jobbat hihi

bapsan
0

Kanon fin action bild på en härlig vovve, gillar verkligen att snön sprätter upp i farten här är inget krystat utan enbart glädje hos hunden.

( ni skulle se min setter när tungan slänger i full galopp, kanske lägger upp en på honom)