Tyckt till
Hejsan
Köpte en ny kamera och villa ta bättre bilder, trodde att kameran skulle göra hela jobbet, förstod småningom att fografering är inte så enkelt. Läste genom grundläggande fakta här på foto i fokus och nu vet jag att jag har mycket att lära om foto.
Skickar ett foto så jag hoppas att jag for några goda råd
Visst, fotografering är så mycket mer än bara en bra kamera. Mycket själ och känsla ligger bakom varje bra bild enligt mig.
Om man ska kommentera den bild du bifogade, skulle jag säga: den är för mörk och man skulle gärna ha mer skärpa på pojken. Sedan finns det massor av små saker man kan fixa till, men de två sakerna var det jag mest reagerade på.
Vilken kamera har du köpt?
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Mistik, välkommen och grattis till din nya kamera.
Börja med att undvika ha grejor som sticker upp ur huvudet på personer i bild, rean bakgrunder mm.
Fortsätt och läs och lägg upp bilder här så kommer du snart bli en fena på foto.
Hälsningar
Robert
Gillar verkligen bildidén, ännu bättre skulle det varit om älgen varit vänd mot killens håll, men såklart svårt att regissera älgar kan jag tänka mig… :)
mvh Martin
#1 Tack för din kommantar, Köpte en panasonic Lumix Dmc-lx1
Den känns liten för mina stora händer men den får plats byxfickan.
#2 Håller på läser så fort jag har tid och ork men ibland känner mig ganska dum, eftersom jag inte har tidigare erfaranhetar så vissa termer är svårt att begripa.
#Jag och min son skulle kolla den stora älgtjuren, han hette Dennis som min son, Jag bad sonen att ställa sig närmare till älgen och det ville han inte, Älgen i sin tur ville inte vara med bilden och reste sig och gick, hade tänkt mig att det skulle bli en fin bild men ingen av dennis hade lust med, resultat blev en komisk bild.