Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 962 ggr
Mari
0

www.mariekengren.se

hej!
har haft min hemsida ett par månader men har gjorde en drastisk ändring igår :)
Gjorde en portfolio, vad tycker ni om den? Är det dumt att den öppnas i ett nytt fönster?

Vad tycker ni om resten av sidan? Både kritik och beröm uppskattas så sidan kan bli bättre.

Jag vet att det är lite småpill kvar med hemsidan så som stavfel och texter på fel platser och liknande men det ska ändras snarast :)

www.mariekengren.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.mariekengren.se 

Länkbyten är jätteintressant :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sissi
0

Jag tycker den ser bra ut men jag ogillar att det öppnas i ett nytt fönster, sådant är bara irriterande!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Martin
0

Håller med föregående talare, jag är inte speciellt förtjust i sidor som öppnar upp flera andra sidor när man klickar på länkar. Och om det görs - vill jag veta det innan (t.ex. "den här sidan öppnas i nytt fönster").

Nu har jag tyvärr ingen hemsida att länka med, men jag gillar dina foton. Ett tips är dock att se över innehållet först, layout mm sedan. Innehåll är A och O. Själv är jag (tyvärr får jag nog säga, för jag missar nog en hel del bra grejor) snabb med att döma t.ex. hemsidor med texter på fel ställe eller massa stavfel (nu vet jag inte om du har det - kollade inte så noga men du skrev själv att du har det).

Jag skulle inte länka till en sida jag själv inte gillar, eller med "massa medvetna fel på". De jag länkar till blir ju som jag ser det lite något man rekommenderar, dvs mitt eget rykte/namn ställs på spel.

För mig är innehåll viktigare än layout, även om det såklart också är viktigt med bra layout. Generellt sätt tycker jag många har för bråttom med att lansera/sprida sin sida. Är den inte klar - skall den inte spridas. Tycker jag.

Trevlig helg!

mvh Martin

[HeartQueen]
0

Jag tycker samma sak, jätte snygg sida :) men det är lite störade när det öppnas i ett nytt fönster…

Mari
0

Tack för svaren :)
Har funderat mycket på att portfolion öppnas i ett nytt fönster, har vägt för och nackdelar och tyvärr så verkar nackdelarna ta över nu.

Så är det bättre att försöka göra hela hemsidan i samma stuk som portfolion eller ska den bara öppnas i samma fönster ändå?

#2 Jättebra resonemang :) Förstår precis hur du tänker. Är meningen att jag ska fixa de kvarstående textfelen nu i helgen så de ska vara borta helt, de kom till när jag la upp portfolion så resten av hemsidan ska det inte vara nå fel på vad jag och några andra har hittat.
Ville inte lägga ner sidan bara för ett par dagar för att fixa textfelen som är rätt små och snabba att ändra när man väl har tid :)
Kul att du gillar bilderna ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Jag gillar portfolions layout, tycker att det svarta gör sig bra mot bilder.

Men, skall sidan mest vara text och bilderna bara en liten del, så är nog din "hemsidalayout" att föredra. Men om sidan företrädesvis skall handla om din fotografering och foton, så tycker jag som sagt portfoliolayouten.

mvh Martin

Mari
0

#5 Hmm blir svårt det här :) Är ju tänkt att all textt som finns ska vara kvar och att det skafinnas bilder men bara på 1-2 sidor, portfolio & arkiv.

Ska sätta mig och tänka igenom om det kanske går att göra nån annan layout på det hela eller om jag ska skippa den mesta texten helt och hållet. Just nu känns det ju lite för mycket uppdelat.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Niklas
0

Jag tycker att förstasidan är dålig på att utnyttja skärmen. Jag har visserligen en större skärm än genomsnittsurfaren, men den täcker bara en dryg fjärdedel av bredden. Jag skulle se till att bilden på framsidan är så stor som möjligt. Om inte den bilden lockar kommer besökaren inte att klicka på portföljen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mari
0

#7 Tack för förslaget :)
Vad har du för Upplösning eftersom förstasidan är så liten?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1680 x 1050. I bifogad bild ser du hur det ser ut.

Den vanligaste upplösningen bland iFokus besökare än 1024 pixlar på bredden.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

LindaKarlstrom
0

#9. Precis sådär ser det ut för mig med.

Mari
0

#9 Oj shit vad löjligt det såg ut :S
Ska försöka fixa det på något sätt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kör din portfoliolayout på hela hemsidan, den är mycket snyggare! :D Och ser betydligt bättre ut på större skärmar.

Mari
0

#12 Tack för tipset :)
Ska fundera på det, tycker också att den är snyggare än vanliga hemsidan men när man har mkt text på svart bakgrund så blir det svårare att läsa.

ska försöka fundera ut nått nytt sätt så det ser bättre ut :)

Tack för alla svar!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se