Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 678 ggr
Malin-Trotsig
0

Porträtt av farfar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotad den 15 maj.
Föreställer min farfar som verkar ha gett upp på livet och bara väntar på den sista dagen.

Har aldrig lagt ut foton på Foto iFokus förut så det här blir första.
Bilden är redigerad iom upphöjda kontraster och såklart omvandlad till svartvit.

KurtB
0

Har du visat fotot för farfar? Varför är bilden tagen symboliskt framför en stor klocka.

Jag tror du vunnit på att gå närmare/eller annat objektiv och låta ljuset från fönstret lysa upp hans ansikte.

Malin-Trotsig
0

#1 - Nej han har inte sett fotot och att klockan hängde där märkte jag inte av när jag tog bilden. Jag ville bara fånga hans ansiktsuttryck, det var det jag ville ha fram i bildem.

Ska tänka på det med framtida porträtt, tack.

Buuc
0

Jag tycker att bilden är fin. Jag tänkte mig att klockan var den som han tittar på lite då och då, eftersom han väntar på att.. ja, lämna världen. Tycker den passar in ganska bra på bilden, gör den lite mer klassisk.

heliotropes
0

Tyckte att bilden blev väldigt talande,den var fin och den hade ett lugn över sig.

Eva // medarbetare på Perser

KurtB
0

Att jag frågade om du visat bilden för farfar var, att jag tycker han skulle fått godkänna den först innan du publicerar den här. Han blir utlämnad och därtill med en kommentar från dig om hans tankar.

Lininaa
0

Jag gillar verkligen bilden, den gör sig jättebra i svart/vitt. Klockan gillar jag också, den sätter fart på tankarna kring bilden.

Robert
0

Coolt, bra fotat!