Fel på minneskort?
När jag förde över bilderna till datorn gick det utan problem, men när jag däremot skulle kolla igenom dem, var det en bild som inte kunde öppnas. Det stod att den inte kunde visas.
Jag har tagit alla bilder med samma inställning så jag funderar på om det kan vara kortet?
Efter varje tömning formaterar jag. Tömning sker efter varje fototillfälle oavsett antal bilder tagna.
Det rör sig om ett Sandisk CF Extreme III 1GB
Ps, vet inte om inlägget ligger rätt.
Inlägget ligger nog rätt.
Det behöver inte vara fel på kortet, men du kan kontrollera genom att köra scandisk på kortet. Det finns fler skäl till att en fil kan bli korrupt utöver att lagringsmediet är felaktigt. Exempelvis ett batteri som tar slut, eller att man råkar öppna batteriluckan eller om man trycker avstängningsknappen för tidigt på vissa kameramodeller.
Om du inte har lågnivåformaterat kan det vara problemet om någon minnesadress är korrupt. Om kameran inte kan lågnivåformatera kan du formatera i datorn först och sedan köra kamerans formatering för att få rätt mappar upplagda.

Visserligen tog batterierna slut vid ett tillfälle idag och jag bytte, men det var inte alls vid den tidpunkten. Det spelar kanske inte så stor roll?
Anledningen till att jag reagerar var att jag gjorde inte något annorlunda idag än vad jag brukar göra när batterier tar slut och skall bytas eller annat. Jag stänger alltid av först, både hus och batterigrepp, och sedan skiftar.
Skall jag vara ärlig vet jag inte om huset ( 400D ) lågnivåformaterar eller inte.
Jag både tömmer och formaterar i kameran.
Tack för hjälpen dock, skall kolla upp hur huset gör och se om jag kan göra en scandisk på kortet :)