Julita kyrka
Jag vill gärna ha synpunkter på den här bilden.
Vänliga hälsningar
Niklas

Lövverket ramar in kyrkan bra men är lite mörk och dyster. Vilken tid på dygnet knäppte du bilden?
Det var nästan mitt på dagen.
Vänliga hälsningar
Niklas

Det är en härlig bild Niklas. Bilden är ganska lik ett fotografi som för en tid sedan fanns på en kyrkas vecko-brev.
Jag skulle nog villja ha sett gräset lite mer upplyst och grönare, men inte för mycket så att själva kyrkan försvinner ur fokus. :-)
Vad är det föresten för en liten vit bubbla i mitten vid vänster av bilden? Spökar det på gården kanske. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Vilken bubbla? :/

Testade att dra ned på ljus och kontrast på min monitor och fixade så bubblan försvann. Jag har inte kalibrerat den efter min ominstallation av windows ännu. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

hehe okej =)

Om du vill slippa att kyrktornet lutar så måste du räta upp kameran. Vill du att botten av kyrkan ska vara i perspektiv till kyrktornet så måste du ha kameran i samma plan som kyrkan, dvs lodrätt.
Du har en fin inramning av kyrkan och grusgången leder in blicken mot kyrkan, bra jobbat.
Hälsningar
Robert
#3: Det går att göra gräset ljusare men då blir kyrkan också ljusare. Det är svårt att bestämma vad som är lagom.
#7: Jag tycker att det är himla svårt att se lutningar i bilder. Tornet trodde jag var rakt. :-)
Tack för era synpunkter!
Vänliga hälsningar
Niklas

#9 Det blev jättefint! =)
Bra jobbat Jim, bilden blev betydligt bättre!
Tom

#3 Den där vita bubblan är nog en sån där orb. Energier av en död person visas som orber.
#9: Snyggt! Jag har inte lärt mig så mycket Photoshop än. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

#9, bra jobbat, en liten beskärning för att få bort blomsterrabatten till höger så är allt kanon.
Robert