Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 482 ggr
Niklas
0

Julita kyrka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha synpunkter på den här bilden.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Norrskenet
0

Lövverket ramar in kyrkan bra men är lite mörk och dyster. Vilken tid på dygnet knäppte du bilden?

Niklas
0

Det var nästan mitt på dagen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Citron
0

Det är en härlig bild Niklas. Bilden är ganska lik ett fotografi som för en tid sedan fanns på en kyrkas vecko-brev.

Jag skulle nog villja ha sett gräset lite mer upplyst och grönare, men inte för mycket så att själva kyrkan försvinner ur fokus. :-)

Vad är det föresten för en liten vit bubbla i mitten vid vänster av bilden? Spökar det på gården kanske. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

E_hjo
0

Vilken bubbla?   :/

Citron
0

Testade att dra ned på ljus och kontrast på min monitor och fixade så bubblan försvann. Jag har inte kalibrerat den efter min ominstallation av windows ännu. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

E_hjo
0

hehe okej =)

Robert
0

Om du vill slippa att kyrktornet lutar så måste du räta upp kameran. Vill du att botten av kyrkan ska vara i perspektiv till kyrktornet så måste du ha kameran i samma plan som kyrkan, dvs lodrätt.

Du har en fin inramning av kyrkan och grusgången leder in blicken mot kyrkan, bra jobbat.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

#3: Det går att göra gräset ljusare men då blir kyrkan också ljusare. Det är svårt att bestämma vad som är lagom.

#7: Jag tycker att det är himla svårt att se lutningar i bilder. Tornet trodde jag var rakt. :-)

Tack för era synpunkter!

Vänliga hälsningar

Niklas

Citron
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Niklas, du kan ju använda dig utav lasso-tool i photoshop och markera endast gräset och sedan öka nyanserna en aning. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

edit:

Installerade precis photoshop och gjorde ett exempel på hur jag menar. :-)

E_hjo
0

#9 Det blev jättefint! =)

Tom
0

Bra jobbat Jim, bilden blev betydligt bättre!

Tom

netagirl
0

#3 Den där vita bubblan är nog  en sån där orb. Energier av en död person visas som orber.Räcka ut tungan

Niklas
0

#9: Snyggt! Jag har inte lärt mig så mycket Photoshop än. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Robert
0

#9, bra jobbat, en liten beskärning för att få bort blomsterrabatten till höger så är allt kanon.

Robert