studio set
någon som vet vad man behöver för att göra sin egna hemma studio?
har sett detta, är det något bra att skaffa? Länk

ingen?
Jag brukar använda byggbelysning från Jula eller befintligt ljus. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har funderat på att köpa från Kaffebrus några gånger för att kunna bygga upp en liten portabel studio. Jag är osäker på om deras minsta prylar har specialfästen för bouncer och liknande. Hur som helst är det överkomligt i pris.
Köper du så MÅSTE du ge någon form av recension!

På Fotosidan.se finns ett livligt studioforum,
bl.a. ett inlägg om hur man inreder garaget
som studio. Innehåller även en hel del
utrustningstrådar om bl.a. kaffebrusprodukter.
Tror du kan få mycket matnyttigt därifrån.

vad det ser ut som så verkar alla som har köpt från kaffebrus nöjda med deras produkter så jag köper nog deras 200w set kanske deras 300w.
Jag funderade ett tag på att lägga lite mera pengar på bara ett blixtaggregat med bouncer och använda min portabla på sladd som upplättning och sen köpa rejäla reflektorer. Kan det vara något, tro?
Robert? Robert! Hallå?!

mm, blir nog detta settet. länk

#6, jag går en kurs för tillfället i fashionfotografering, Bruce Smith min lärare skrev nu i senaste lektion, fritt översatt, "förr släpade jag alltid med mig portabla studioblixtar mm, nu ligger det för det mesta kvar i sina lådor".
Titta i tidningarna, det är i stort sett bara produktfotografer som använder blixtar och några fashionfotografer för studiofotografering.
Jag tycker man kommer väldigt långt med en blixt. Kan man hantera sin blixt på rätt sätt så fungerar det som en studioblixt. Vår vardagsrumslampa och taklampa har ibland fungerat som studioblixt.
Läs mer här, http://foto.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=cc51ad2a-f8c4-4c0a-8260-251254999f0f
Hälsningar
Robert