Hjälp behövs, tack!
Köpte ett batteri i tisdags. Då använde någon det på direkten och tog lite bilder, sen efter detta så funkade inte kameran. De hade alltså inte laddat batteriet innan användning om ni fattar.. Har laddat det om och om igen men det funkar fortfarande inte.
Kan batteriet eller kameran gått sönder?
Kan det vara fel på kameran också?
Hjälp behövs..

Vad är det för kamera? Är det original- eller piratbatteri?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Det är en Canon Digital Ixus 75. Batteri från Kaffebrus.com.
Hur yttrar sig felet?
Startar kameran inte alls?
Startar kameran, men det går inte att ta bilder, visa eller föra över dem?
Kameran startar inte alls.. Men när jag trycker på 'på/av' knappen så lyser en röd lampa, i ungefär en sekund om inte mindre..

Originalbatteriet då? Funkar det med det? Eller andra batterier ( har ingen koll på vilka batterier till Ixus ).
Det verkar ju som om batteriet inte har tillräckligt med ström. Kan det vara så att laddaren inte fungerar?
Orginialbatteriet är borta..
Laddaren fungerar. Men det kan väl vara så att batteriet inte sitter så bra i laddaren eller ?
Svårt att säga utan att ha grejerna framför näsan, men symptomet som du beskriver liknar mest att batteriet är tomt.
Indikatorn på laddaren ska visa laddstatus. Den ska antagligen slå om till grönt när batteriet är laddat, så är det med mina två Canon laddare. När batteriet sätts i tänds den med rött sken.
#8 - ja, så är det med mina med. när jag sätter i batteriet i laddaren, laddar tills det är grönt. tar ut det ut laddaren, sätter i kameran och då funkar inte kameran. sätter i det i laddaren igen och då är det rött igen.. efter en stund bara. så det är fel på batteriet då?
Det är alltid rött precis när man sätter i batteriet, det blir snart grönt igen om det är fulladdat. Troligen är det inte fel på batteriet om det har blivit grönt som du säger.
Det verkar faktiskt som om kameran inte är riktigt frisk.
jag tror också att det är fel på kameran. ska ta och köpa en ny, fick denna av en bekant. så jag får väl köpa en ny ist :)