Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 735 ggr
senna
0

Photoshop krånglar - varför?

Mitt photoshop cs3 extended krånglar och har gjort det ett tag nu. Det går t.ex inte att spara något, utan när man klickar på "spara som" hackar den upp sig helt och det går endast att stänga ner det om man klickar "Ctrl + Alt + Delete".
Idag funkade det inte heller att skriva något, när man klickade på "textlager" (eller vad det heter) kom det bara upp att det inte gick att starta textmotorn eller nått sånt.

Jag har försökt att ominstallera programet, ta bort & ladda ner igen - men det går inte! den fixas inte. Därför tänkte jag höra här om någon varit med om det och hur ni fixade det, eller om någon har tips på hur det går att åtgärda? 

Tacksam för snabba svar! Är i stort behov av photoshop, går inte att klara sig utan det.

[cocuyo]
0

Kontrollera om det är något hårdvarufel först. Det vanligaste är minnet. Windows gör ingen kontroll av minnet vid start, men det finns program för att testa minnet, exempelvis memtest86.

Om minnet är felfritt kan det vara en krock med något annat program i systemet, eller att någon av systemets delar strular. Man kan behöva laga Windows, det är flera operativsystemsmoduler som används av Photoshop.