Nu har jag fått den!
Nu har jag fått min allra första, egna systemkamera! :'D Det är en Olympus E-410 med två objektiv, 14-42 och 40-150. Tyvärr fick vi åka fram och tillbaka hela tiden för att minneskortet strulade, o sådär. Men nu ligger den säkert i sitt nya hem, i en mysig väska alltså. :) Har inte provfotat den än, då batteriet ska laddas i 12 timmar.. Så jag ska inte sätta på den förrens imorgon, och jag tror att jag kommer bli galen tills dess! :P Jag kommer snart lägga in mina första bilder från den!
Om någon här har en Olympus E-410 eller liknande, skriv gärna lite tips! :) Den verkar vara lite trög, en som jag testade i mediamarkt, men då ska man ju ändra inställningar, och då blev den lite snabbare.
Nu har vi tre Olympus här hemma. En vanlig, med rulle i, en digital, och nu systemen! :) Pappa är ett fan, verkar det som.
Lycka till så jätte mycket. Det är en härlig tid att få en ny kamera att testa.
Grattis till kameraköpet, hoppas du blir nöjd.
Grattis till köpet! :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tack tack! :) Nu har jag smygprovat den lite, den är bra men ibland lite trög då den inte kan fokusera så jättebra med blixt och makron funkar inte heller så bra.. Men detta är ju bara början. :) Jag har mycket kvar att lära!
Grattis till kameraköpet.
Jag är inte så säker på vad du menar med trög. De ojektiv du fått med är båda bra, men inte så ljusstarka. Det gör att det kan ta lite tid för kameran att fokusera i mindre bra ljus.
Det har dock väldigt stor betydelse hur du ställer in den. För en bra guide till hur du gör det läs här.
Borde också tillägga att om den med rulle i är en OM-system så kan du köpa till en sådan här och sedan använda de gamla OM-objektiven. De finns billigare kinesiska adaptrar att köpa på E-bay också. Men då finns ju förstås risk att din olympusfan till far tar över kameran.
Ha så kul, med den nya kameran

har åxå en e-410 :)

#9 Visst e den bra? :D

Vad kul att du trivs med kameran :D
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Tack! Den är jättebra! :)
vad kostar en sådan? :)

Själva kameran, den som jag köpte med ett objektiv på köpet, kostar 4500. Men vi köpte även väska, linsskydd och försäkring vilket typ kostar 1500 bara det!

grattis!fina bilder :)
vilket gulligt hår lilltjejen har :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

#16 Tack aå mycket! :)
#17 Jag vet, hon är världens sötaste… ;)