Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2139 ggr
bosse
0

Likheter???????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hittade detta monster pa stranden.

bosse
0

Och aven hon med "stort H" var med.

bosse
0

Och aven vara tva "siblings".

bjorsa
0

Vart befinner du dig för de ser ju som en muräna å dom har vi ju inte här :-)

mvh/bjorsa

bosse
0

Jag har min basecamp i Libanon och ar just nu har pa 2 veckors semester, innan jag atervander till KSA.

Fotot ar taget for knappt en vecka sen, nar vi vandrade pa stranden mellan Amchit och Byblos, ca 3,5 mil norr om Beirut. Det ar alltsa i Medelhavet. Tempen i vattnet ar fortfarande over 25C och vinterns forsta regn och askvader intraffade i forrgar natt. Just nu ar det ca 27C ute och klarbla himmel.

bjorsa
0

#4 ,27 c brr låter kallt:-))Medelhavet har muränor så om jag inte är helt ute å cyklar så är det en muräna på bilden har dessutom haft 2 st i akvarium i och för sig för 25 år sedan men med mitt minne så kan de likaväl vara en abborre:-)))

mvh/bjorsa

bosse
0

Hadde jag iiiiingen aaning om!!!!!

Det tors jag inte beratta for grabbarna.

Man lar sa lange man lever.

Sahar ser Byblos/Jbeil ut fran Cornichen i Amchit.

Vi bor i nagot av husen mitt i bilden 109 m over havet med utsikt mot vaster och oster, dvs havet och bergen.

bosse
0

Fran i sondags pa stranden.

Min hustru tog fotot, men hon missade olen i handen, som var det viktigaste. Jag har tillbringat hela sommaren I Saudi i solen och nagra timmar har pa stranden och jag blir rod. Konstigt.

tillalex
0

Gillar bilderna i kvällssol, bosse. Det blir alltid så varma fina färger när solen står lågt.

bjorsa
0

Att du blir röd är väl vikingablodet :-)#5 Ahha de e de som är libanon när jag gick i skolan hade jag en kompis som bodde i libanon å saudi då hans pappa jobbade som konsult till ericsson (70 talet) brukar tänka på honom då jag läser dina inlägg på AG :-) kanske tajm att ta kontakt med honom igen var ett par år sedan jag pratade med honom men han bor i venezuela nu men får bli mail .

mvh/bjorsa

ps lägger in en panorambild från mobilkameran där du ser att de blänker och har en ring runt sig där är jag de e växthuset som blänker till bostadshuset syns inte.

bjorsa
0

#9 nu kom inte ringen med som visar vart men det är till vänster i bild man ser blänk där är de:-)

bosse
0

Tyvarr, sa kan jag bara oppna 1/3 av din bild trots flera forsok????

AktieTrader
0

bosse, det är ett panorama som är väldigt långsmalt. Ser du himmel skog och mest åker så är det rätt.

bjorsa
0

#11 de e precis som aktietrader säger en såndär panoramabild tagen med mobilen den lägger ihop 3 bilder så den blir långsmal (1664*432)

mvh/bjorsa

bosse
0

bjorsa, jag tror du driver med mej! Man maste respektera aldre :)

Jag ser vaxthuset, lite skog och mycket aker.

bosse