Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 571 ggr
Joannafoto
0

Vilken logga snyggast?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite hjälp med att välja logga. Någon utav dom här, eller är båda fula? Bilderna är självklart tagna själv. :)

Joannafoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev väldigt dålig skärpa. Här kommer den andra:

Isak
0

Jag tycker den andra då den inte stör lika mycket.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

jojjehanna
0

Första men utan rosett.

[Fibbe]
0

Första

[Fibbe]
0

Men jag skulle nog tona ner den lite

The-Photo
0

Skippa rosetten, den andra.

Zpookey
0

Första är snyggast….finare typsnitt på den.

iboat
0

Generellt tycker jag att alla loggor är fula på en bild. De gör heller ingen nytta för att förhindra stöld. Vill man göra reklam för sig själv finns de mycket bättre sätt än att skicka upp bilder på sina husdjur här.

Sorry för min hårda attityd.

Zpookey
0

Ja..det var väl kanske lite hårt eftersom jag inte tror att Johanna gjorde reklam för sig själv här. Eftersom att hon ville veta vilken logga som passade bäst på hennes foto så är det ju bra att hon hade monterat loggan på bilden eller hur? Att man skriver att man själv tagit bilden är ju bra i copyrightsyfte då man inte ska posta bilder som andra tagit…eller man ska iallafall ha fotografens tillstånd….och i o m att hon skrev att hon själv tagit bilden så vet man ju att det är ok att hon postar bilden.
Vad gäller logga på bilder så stämmer det att det inte förhindrar stöld…men det kan försvåra användandet av bilden eller hur? Om någon vill ha en bild på en katt att använda utan fotografens tillåtelse….vilket är då lättast att använda? En med, eller en utan logga? Sen är det upp till var och en om man vill ha en logga eller inte….frågan var "vilken är snyggast?" inte "ska jag ha med, eller utan?"
Hade det inte varit lättare att bara svara på vilken du tycker är snyggast? Eller om du inte gillar någon så kanske "jag tyckte tyvärr inte att någon var snygg" hade varit ett svar som hade varit lättare att ta till sig.
Jag trodde inte att det var förbjudet att lägga upp sina bilder på foto.ifokus…
Nu kan det ju vara så att jag överreagerar…men ditt inlägg lät nästan som ett påhopp….men jag kan ha fel och då ber jag om ursäkt.

Fotorika
0

Hum, den första är nog snyggast om du byter ut rosetten :) vet att du älskar rosetter, men kanske testa något annat? Den första kattbilden var riktigt fin, när fotade du den ?

Kram Erika

Joannafoto
0

Tack! Blir 1:an utan rosetten. :)

#10 Norris var hemma hos mig för ett ganska bra tag sedan, då fotade jag den.

Fotorika
0

#8 - jag håller med #9 eftersom djuret varken är hennes och hon vill inte göra reklam för sig själv, bara en fråga vilken logga som var snyggast..