Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 447 ggr
Niklas
0

Interaktiva panoramor

Förra veckan gjorde jag några panoramor. Här är ett av dem:

Cedergrenska Tornet

Det här rummet var lite svårt att fotografera just då. Tidigare på förmiddagen var det molnigt, men precis innan jag började fotografera skingrades molnen så att solen sken in. Särskilt runt fönstren syns det att det är lite för ljust. Trots det tycker jag att det är skön stämning i bilden.

Vad tycker ni att jag kunde ha gjort bättre?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

pellepiano
0

Ja tycker den var väldigt snygg. Jag gillar oxå överexponerade fönster . Och väldigt snyggt stitchad i taket. Så kan jag aldrig få till det.

Niklas
0

Tack! Ibland är det lite trickigt att få ihop det snyggt i övergången mellan tak och väggar. Just den här gick dock lätt.

Det jag tycker är svårast med panoramaor från offentliga inomhusplatser, är nödutgångsskyltar som måste retuscheras bort. Sitter de på en slät väg, som på den här bilden, är det lätt, men ibland sitter de på en brokig bakgrund som man måste återskapa när skylten är borta. Ofta tänker jag att det vore enklare att skruva bort skylten under fotograferingen. :-)

Den värsta skylten satt i ett helkaklat rum. Den speglades i taket så att jag fick ta bort den på flera ställen. Så här i efterhand borde jag kanske ha låtit den sitta kvar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Niklas
0

En sak som jag tycker är rolig med panoramafoton, är att man kan skriva i bilderna. Här är ett exempel från Kungsträdgården för någon månad sen.

http://panoramafotografi.se/panorama_kungstradgarden.htm

Vänliga hälsningar

Niklas

webbwalle
0

cooolt..

pellepiano
0

Ja det var fiffigt gjort med vinklade texter =)

Pedro
0

Jag gillade båda väldigt mycket, själv skulle jag aldrig våga mig på panoramor.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se