Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1190 ggr
mihe
0

Papperskopior - Crimson

Vill bara berätta att jag testat Crimson vad gäller papperskopior och jag är mer en glatt överaskad.

Har beställt olika storlekar och alla har fått MVG+ I betyg.

Och snabba är dom oxå. Trotts att jag beställde en söndag fick jag bilderna med posten på tisdagen efter. Jag kommer anlita dom i fortsättningen.

Rekommenderas varmt! Tvekar du så testa dom i.a.f.

Ha det gott!

Mihe

Fotord
0

Håller med. Jag sprang rundor runt huset, skrek och hoppade av glädje efter att jag framkallat där första gången. Det kändes som om man kommit "hem". :-)

mihe
0

#1 Ja typ så..,jättebra kvalitet.

OCh jag vill ha bra utskrifter till utställningen i höst och nu kan jag sluta bekymra mig om det.

SLAfoto
0

Jag lämnade in ca 700 digitala bilder för framkallning till Fotoquick. Jag låg i fosterställning och grät av sorg då jag såg bilderna. Bl.a. blåstick i den högre klassen. Detta kanske var olycksfall i arbetet från Fotoqvick´s sida och jag betalade inte så mycket heller för framkallningen. Jag hämtade ut bilderna lokalt efter 3 dagar. Kanske det stämmer "det man betalar får man". Tror att jag betalade ca 1-. per kort (kampanj).

Jag skulle med lite eftertanke inte ha skickat i väg 700 bilder till ett fotolabb som jag inte testat. :)

Tack för ditt tips mihe. 

//Stefan

Fotord
0

Jag fått knepigt resultat från många olika framkallare. På ett ställe fick jag någon form av silvrig folie som klistrat sig fast på olika ställen på korten. Mycket störigt. Framkallar jag mina bilder på ett ställe i Kristianstad så får jag ett föga upphetsande brunstick som ligger som en smutsig slöja över korten.
Under flera månader gick jag omkring och svor över min inkompetens, dåliga skärm och undrade varför inte JAG kunde ta bra bilder med en bra kamera. Efter ett litet test hos Crimson så blev jag glad igen. :-)

En bra sak är att de läser av färgrymden i korten man skickar. Jag fotar allt i AdobeRGB och slipper konvertera till sRGB. Det var jag tvungen att göra hos ett annat företag för att slippa glåmiga gråtråkiga hudtoner.

jojjehanna
0

bara jag som inte är så nöjda med dem? jag beställde foton tidigare och tyckte att de på något sätt såg så digitala ut. Jag kunde faktiskt jämföra rätt bra för vissa av fotona hade jag framkallt på andra ställen. Några av fotona hade andra fotat med rätt simpla digitalkamerorna så de hade jag inga stora förhoppningar på och blev inte så besviken när de liksom såg digitala ut men mina med 10D som brukar bli bra. Jag har faktiskt inte vågat göra om det men jag har hört andra lovorda crismon och hört att de brukar få bäst i test. ska jag våga försöka igen?

Martin
0

#5 Utan att ha testat crimson tycker jag att du kanske skall ge dem en chans till, det verkar ju onekligen som att ganska många gillar dem. Blir du inte nöjd nästa gång heller, så testa att reklamera korten och förklara varför du inte är nöjd med framkallningarna. Att reklamera en vara måsta man ju kunna göra med fotoframkallningslab precis som med alla andra varor som säljs.

mvh Martin

Niklas
0

Jag har provat Beanpix och tyckte att de verkade okej. Bilderna blir inte lika fina som på skärmen, men duger för vanliga familjealbum. De använder Fujis processer och utrustning.

Har någon provat både Beanpix och Crimson och kan jämföra dem?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Fotord
0

#5: Gjorde du vid dem själv eller lät du dem automatbatcha?

Niklas
0

Nu har jag beställt några bilder från Crimson. Det blir intressant att jämföra med Beanpix.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

Jag har anlitat Crimson vs Beanpix och Crimson faller i den jämförelsen.

Hälsningar

Robert

Fotord
0

pga…

jojjehanna
0

#8 automat (om jag inte minns fel), det var innan jag hade photoshop…

Fotord
0

#12: Jag har kört med deras automatiska två gånger men då fick jag känslan av att det inte riktigt blev 100. Det kanske fungerar bättre för andra.

Robert
0

#11, jag tyckter Beanpix krispigare resultat. Nu kunde jag inte kontrollera det jag lämnade in. Jag tänkte göra ett nytt test.

Hälsningar

Robert

Fotord
0

Jag har funderat några gånger på att skicka in exakt samma bilder (säg 5 stycken av olika karaktär) till många labb och sen se vilken som klarar av det bäst. Har tyvärr aldrig blivit av.