Nikon D40x eller Canon EOS 400D
Jag är nybörjare på systemkameror och tänkte införskaffa mig någon av dessa. Frågan är bara, vilken är bäst?
Jag har en ganska begränsad budjet så tänkte mig ett 18-55 mm objektiv på Nikon kameran.. Funkar det bra ifall man vill få fina bilder?
Skulle gärna ta en titt på bilder tagna med dessa kameror och med olika objektiv :)

Om du söker här efter kameran så får du säkert fram några bilder. Annars är jag säker på att någon av medlemmarna visar det här.
Gällande vilken som är bäst vet jag inte då jag inte provat Nikonen. Men vad jag vet är att bägge kamerorna ger bra bilder, så du lär inte bli missnöjd vilken du än väljer.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

jag tycker själv canon är bättre nikon får lite mer brusiga bilder
men även nikon d40x som frida lodell säger den är bra.
har testat henne kamera och hon brukar testa min såå! ;)

400D är en bättre kamera i sig, men D40x är enklare att förstå.

Ett tips är att använda sökfunktionen då det finns väldigt många sånna här trådar.
men som sagt jag tycker eos 400d är bäst!

Jag har Canon EOS 400D och jag är mycket nöjd! ;)
jag funderar också på dom kamrorna, men vet inte vilken!
hjälp!
samma här, funderar oxå mellan dem. har inte kunnat bestämma mig ännu
#12,13 Är det bara dessa två kameror som ni kan tänka er? Det finns idag flera andra bra ingångskameror. Jag tänker på Olympus, Pentax, Sony och Samsung.
jo men jag vet inte dom verkar vara dom som är populärast och jag har helt enkelt fastnat för dem på något sätt. har läst om dom och kännt på dom osv.. men kan inte välja :P

95% av den reklam som fins om kameror är Nikon eller Canon, dom andra har inte riktigt samma budget till reklam men i gengäld så tillverkar dom helt suveräna kameror till i mina ögon lägre priser.
Ta en titt på Pentax K10D eller Samsung Gx10 och se vad dem klarar så märker du att dom har egenskaper som bara Canon och nikons dyrare profskameror har sedan har dom ju antiskak inbyggt i huset vilket sänker priset på dom objektiv man köper till halva priset eller mer.